Studiował w krakowskiej ASP. Około roku 1957 zerwał z malarstwem realistycznym, malując aluzyjne wnętrza i wypełniając je swoiście traktowanymi " przedmiotami". Z biegiem czasu owe przedmioty oscylują ku zespołom płaskich, graficznych znaków eksponowanych kontrastowo na jasnych lub ciemnych tłach. Prezentowany obraz jest przykładem dojrzałej twórczości artysty. Interpretacja znaczeń zawartych w znakach-piktogramach Tarasina bywa różnorodna, od sugerowania, iż realne przedmioty zyskują w jego obrazach kaligraficzny zapis, aż po pogląd, że malarstwo artysty odzwierciedla ukryty porządek natury i bliskie jest metafizyce. Artysta w swych dziełach pokazuje iż abstrakcja to odrealniona rzeczywistość.
olej, płótno;
63 x 73 cm
sygn. na odwrocie: JAN TARASIN 2001/ "NIEBIESKA PRZESTRZEŃ"
Studiował w krakowskiej ASP. Około roku 1957 zerwał z malarstwem realistycznym, malując aluzyjne wnętrza i wypełniając je swoiście traktowanymi " przedmiotami". Z biegiem czasu owe przedmioty oscylują ku zespołom płaskich, graficznych znaków eksponowanych kontrastowo na jasnych lub ciemnych tłach. Prezentowany obraz jest przykładem dojrzałej twórczości artysty. Interpretacja znaczeń zawartych w znakach-piktogramach Tarasina bywa różnorodna, od sugerowania, iż realne przedmioty zyskują w jego obrazach kaligraficzny zapis, aż po pogląd, że malarstwo artysty odzwierciedla ukryty porządek natury i bliskie jest metafizyce. Artysta w swych dziełach pokazuje iż abstrakcja to odrealniona rzeczywistość.