Repr.: Szpilki, 1957, nr 47 (I cóż dalej szary człowieku)
Lit.: Bronisław Wojciech Linke 1906-1962. Katalog, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1963, s. 117. Szymon Kobyliński Bronisław Wojciech Linke. Studium warsztatu plastycznego, Arkady, Warszawa, 1969, s. 16.
Malarz, rysownik, uczeń Państw. Szkoły Przem Artyst. w Krakowie i warszawskiej SSP, m.in. u T. Pruszkowskiego. Lata okupacji spędził w ZSRR, w 1946 wrócił do Warszawy. Jego prace, wykonane najczęściej połączoną techniką tuszu, akwareli, gwaszu, są wyrazem protestu przeciwko okrucieństwom wojny, dehumanizacji, obłudzie kultury mieszczańskiej. Artysta wykorzystuje środki surrealistyczne, posługuje się metaforą, brutalną ekspresję łagodzi swoistym liryzmem. Poza malarstwem uprawiał satyrę polityczną (współpraca ze Szpilkami, Polityką, Trybuną Wolności), wykonywał ilustracje książkowe.

69
Bronisław LINKE (1906 - 1962)

Nie widzieć, nie słyszeć, nie mówić. Autoportret z serii Atom, 1957

tusz, pędzel, pióro, papier, 41,8 x 29,6 cm
sygn. p.d.: BW Linke 1957

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Repr.: Szpilki, 1957, nr 47 (I cóż dalej szary człowieku)
Lit.: Bronisław Wojciech Linke 1906-1962. Katalog, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1963, s. 117. Szymon Kobyliński Bronisław Wojciech Linke. Studium warsztatu plastycznego, Arkady, Warszawa, 1969, s. 16.
Malarz, rysownik, uczeń Państw. Szkoły Przem Artyst. w Krakowie i warszawskiej SSP, m.in. u T. Pruszkowskiego. Lata okupacji spędził w ZSRR, w 1946 wrócił do Warszawy. Jego prace, wykonane najczęściej połączoną techniką tuszu, akwareli, gwaszu, są wyrazem protestu przeciwko okrucieństwom wojny, dehumanizacji, obłudzie kultury mieszczańskiej. Artysta wykorzystuje środki surrealistyczne, posługuje się metaforą, brutalną ekspresję łagodzi swoistym liryzmem. Poza malarstwem uprawiał satyrę polityczną (współpraca ze Szpilkami, Polityką, Trybuną Wolności), wykonywał ilustracje książkowe.