Repr.: Szpilki, 1957, nr 47 (I cóż dalej szary człowieku)
Lit.: Bronisław Wojciech Linke 1906-1962. Katalog, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1963, s. 117. Szymon Kobyliński Bronisław Wojciech Linke. Studium warsztatu plastycznego, Arkady, Warszawa, 1969, s. 16.
Malarz, rysownik, uczeń Państw. Szkoły Przem Artyst. w Krakowie i warszawskiej SSP, m.in. u T. Pruszkowskiego. Lata okupacji spędził w ZSRR, w 1946 wrócił do Warszawy. Jego prace, wykonane najczęściej połączoną techniką tuszu, akwareli, gwaszu, są wyrazem protestu przeciwko okrucieństwom wojny, dehumanizacji, obłudzie kultury mieszczańskiej. Artysta wykorzystuje środki surrealistyczne, posługuje się metaforą, brutalną ekspresję łagodzi swoistym liryzmem. Poza malarstwem uprawiał satyrę polityczną (współpraca ze Szpilkami, Polityką, Trybuną Wolności), wykonywał ilustracje książkowe.
tusz, pędzel, pióro, papier, 41,8 x 29,6 cm
sygn. p.d.: BW Linke 1957
Repr.: Szpilki, 1957, nr 47 (I cóż dalej szary człowieku)
Lit.: Bronisław Wojciech Linke 1906-1962. Katalog, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1963, s. 117. Szymon Kobyliński Bronisław Wojciech Linke. Studium warsztatu plastycznego, Arkady, Warszawa, 1969, s. 16.
Malarz, rysownik, uczeń Państw. Szkoły Przem Artyst. w Krakowie i warszawskiej SSP, m.in. u T. Pruszkowskiego. Lata okupacji spędził w ZSRR, w 1946 wrócił do Warszawy. Jego prace, wykonane najczęściej połączoną techniką tuszu, akwareli, gwaszu, są wyrazem protestu przeciwko okrucieństwom wojny, dehumanizacji, obłudzie kultury mieszczańskiej. Artysta wykorzystuje środki surrealistyczne, posługuje się metaforą, brutalną ekspresję łagodzi swoistym liryzmem. Poza malarstwem uprawiał satyrę polityczną (współpraca ze Szpilkami, Polityką, Trybuną Wolności), wykonywał ilustracje książkowe.