Zajmuje się filmem eksperymentalnym, fotografią i zwłaszcza malarstwem. Od 2007 roku wykłada w Szkole Filmowej w Łodzi. Prace Piotra Kotlickiego były wystawiane: w Galerii Narodowej Zachęta w Warszawie (Polska), w Ningbo Museum of Art (Chiny), na Festiwalu MS Dockville w Hamburgu (Niemcy), na 16 the Międzynarodowym Festiwalu Video w Nowym Sadzie (Serbia), w galerii Drei Ringe in Leipzig (Niemcy), w galerii Nachtspeicher23 w Hamburg (Niemcy), na Festiwalu Simultan w Timisoarze (Rumania), w Narodowym Instytucie Audiowizualnym w Warszawie (Polska), w Galerii Assembly w Berlinie (Niemcy), Galerie Felix Frachon in Brussels (Belgia), w Galerii Kobro w Łodzi (Polska), w Galerii Olimpus w Łodzi (Polska), na Mediations Biennale w Poznaniu (Polska).

Nagrody i wyróżnienia:
Grand Prix, IV Piotrkowskie Biennale Sztuki, ODA, Piotrków Tryb, Polska, 2017; Grand Prix, Interference festival, Teatr Szekspirowski, Gdańsk, Polska 2016; 100 painters of tomorow (shortlisted), Beers Contemporary and Thames & Hudson, Londyn, Anglia 2014

Piotr Kotlicki: Wiem, że dziś zrobienie takich zdjęć to żaden problem, jednak w 2000 roku kiedy fotografia cyfrowa w Polsce raczkowała te zdjęcia robiłem na filmie "6x4,5" aparatem Mamiya 645. A więc ma każde zdjęcie musiało pójść ze 2 rolki filmu (minium). Kolor, światłocień nie był widoczny gołym okiem, ponieważ było to światło błyskowe. ...a więc efekt wizualny można było zobaczyć po wywołaniu filmu.
Docelowo zdjęcia miały mieć naniesione subtitles jak w kinie...ale ostatecznie z tego zrezygnowałem. Do dziś jednak pamiętam napis jaki miał się znaleźć na czerwonym zdjęciu: "Nie mamo. Wcale mnie nie denerwujesz."

35
Piotr KOTLICKI (ur. 1972)

Nie mamo. Wcale mnie nie denerwujesz, 2000

druk cyfrowy, papier archiwalny bezkwasowy Solution mat 230g.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Zajmuje się filmem eksperymentalnym, fotografią i zwłaszcza malarstwem. Od 2007 roku wykłada w Szkole Filmowej w Łodzi. Prace Piotra Kotlickiego były wystawiane: w Galerii Narodowej Zachęta w Warszawie (Polska), w Ningbo Museum of Art (Chiny), na Festiwalu MS Dockville w Hamburgu (Niemcy), na 16 the Międzynarodowym Festiwalu Video w Nowym Sadzie (Serbia), w galerii Drei Ringe in Leipzig (Niemcy), w galerii Nachtspeicher23 w Hamburg (Niemcy), na Festiwalu Simultan w Timisoarze (Rumania), w Narodowym Instytucie Audiowizualnym w Warszawie (Polska), w Galerii Assembly w Berlinie (Niemcy), Galerie Felix Frachon in Brussels (Belgia), w Galerii Kobro w Łodzi (Polska), w Galerii Olimpus w Łodzi (Polska), na Mediations Biennale w Poznaniu (Polska).

Nagrody i wyróżnienia:
Grand Prix, IV Piotrkowskie Biennale Sztuki, ODA, Piotrków Tryb, Polska, 2017; Grand Prix, Interference festival, Teatr Szekspirowski, Gdańsk, Polska 2016; 100 painters of tomorow (shortlisted), Beers Contemporary and Thames & Hudson, Londyn, Anglia 2014

Piotr Kotlicki: Wiem, że dziś zrobienie takich zdjęć to żaden problem, jednak w 2000 roku kiedy fotografia cyfrowa w Polsce raczkowała te zdjęcia robiłem na filmie "6x4,5" aparatem Mamiya 645. A więc ma każde zdjęcie musiało pójść ze 2 rolki filmu (minium). Kolor, światłocień nie był widoczny gołym okiem, ponieważ było to światło błyskowe. ...a więc efekt wizualny można było zobaczyć po wywołaniu filmu.
Docelowo zdjęcia miały mieć naniesione subtitles jak w kinie...ale ostatecznie z tego zrezygnowałem. Do dziś jednak pamiętam napis jaki miał się znaleźć na czerwonym zdjęciu: "Nie mamo. Wcale mnie nie denerwujesz."