1969/2014
wydruk pigmentowy, papier Museo Portfolio Rag 300 g, 70 x 56,5 cm (75,5 x 61 cm),
sygn., dat. i opis na przodzie,
nakład: 7/50
Jedna z najsłynniejszych fotografii Horowitza. W autobiografii, która ukaże się pod koniec tego roku nakładem Wydawnictwa Znak opowiada, że chciał wykorzystać różnicę między postrzeganiem rzeczywistości przez człowieka a tym, które umożliwia aparat fotograficzny. "By zrealizować mój pomysł musiałem odpowiednio zaaranżować plan zdjęciowy, oświetlić poszczególne elementy i tak dobrać głębię ostrości, by jednocześnie przedstawić plan bliższy i dalszy jako jeden i ten sam. Kluczowe było ustawienie poszczególnych przedmiotów w odpowiedniej odległości od obiektywu i ich oświetlenie. Prawdziwe jajko postawiłem blisko aparatu, podczas gdy dziewczyna pozostała kilka metrów dalej. Skoro aparat nigdy nie zarejestruje obrazu w taki sam sposób jak człowiek, artysta może próbować odtworzyć za jego pomocą rzeczywiste proporcje przedmiotów lub - jak w moim przypadku - odwrócić je.
Ta prosta metoda okazała się niebywale użyteczna i szybko stała się moim znakiem rozpoznawczym. Prace sprawiały wrażenie fotomontaży, choć nimi nie były."
Fotografia wielokrotnie wystawiana i publikowana.