A.Dürer (1471-1528) - niemiecki malarz i grafik uważany za najwybitniejszego artystę przełomu średniowiecza i renesansu. Pierwszy wielki drzeworytnik. Do najwybitniejszych jego dzieł należą pełne dramatyzmu i niepokoju cykle drzeworytów do "Apokalipsy" z 1498, "Pasji Chrystusa" z l. 1498-1510 czy "Życia Marii z l. 1501-1511, mające wstrząsnąć ludźmi, zmuszać do przeżyć, modlitw, rozważań. Malował też portrety, autoportrety, tworzył rysunkowe pejzaże i prace w technice miedziorytu, który doprowadził do mistrzowskiej perfekcji ("Rycerz ze śmiercią i diabłem" z 1513, "Melancholia" z 1514). Oprócz działalności artystycznej był też teoretykiem wojskowym, teoretykiem sztuki zajmującym się perspektywą i proporcjami ludzkiego ciała.
Drzeworyt form. 29,8x21 cm (Edycja łacińska bez tekstu na odwrociu (wydana po raz pierwszy w 1511); ten egz. prawdopodobnie odbito ok. 1540-1550 z oryginalnego klocka Dürerowskiego (stan drugi); papier z epoki z filigranem "wąska wysoka korona". Dobra odbitka. Egz. po konserwacji - retuszowane pęknięcie klocka pod górną ramką w centrum, ślad zaplamienia w prawym górnym narożniku, marginesy nowe)
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiA.Dürer (1471-1528) - niemiecki malarz i grafik uważany za najwybitniejszego artystę przełomu średniowiecza i renesansu. Pierwszy wielki drzeworytnik. Do najwybitniejszych jego dzieł należą pełne dramatyzmu i niepokoju cykle drzeworytów do "Apokalipsy" z 1498, "Pasji Chrystusa" z l. 1498-1510 czy "Życia Marii z l. 1501-1511, mające wstrząsnąć ludźmi, zmuszać do przeżyć, modlitw, rozważań. Malował też portrety, autoportrety, tworzył rysunkowe pejzaże i prace w technice miedziorytu, który doprowadził do mistrzowskiej perfekcji ("Rycerz ze śmiercią i diabłem" z 1513, "Melancholia" z 1514). Oprócz działalności artystycznej był też teoretykiem wojskowym, teoretykiem sztuki zajmującym się perspektywą i proporcjami ludzkiego ciała.