Artysta w 1958 roku wraz z przyjacielem Markiem Hłasko wyjechał do Paryża, gdzie pozostał do końca życia, uczestnicząc w licznych wystawach i publikując teksty teoretyczne. Malował głównie martwe natury, wnętrza oraz pejzaże. Mirosław Mirecki , przeciwnik rozgraniczania figuracji i abstrakcji w sztuce, opracowałduchowowzrokową teorię widzenia, zwaną psychowizualizmem, w której proces twórczy oparty jest całkowicie na psychologii widzenia i polega na maksymalnym skupieniu uwagi na danym wycinku rzeczywistości a następnie na przetworzeniu wrażeń wzrokowych. Prezentowana praca doskonale obrazuje założenia twórcze artysty. Kształty są wyraziste w centrum, zaś wokołniego obiekty tracą ostrość i konkretność.

63
Mirosław (MIREM) MIRECKI (1926 - 1986)

Natura i przedmioty w zieleni, 1965

olej, płótno, 50,5 x 60,5 cm;
sygn. i dat. l. d.: Mirem 65; na odwrocie napisy autorskie: 1965 / NATURE ET LES OBJETS
oraz: Mirem 6 Paris / (NATURE / EN VERT) / 50 x 61

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Artysta w 1958 roku wraz z przyjacielem Markiem Hłasko wyjechał do Paryża, gdzie pozostał do końca życia, uczestnicząc w licznych wystawach i publikując teksty teoretyczne. Malował głównie martwe natury, wnętrza oraz pejzaże. Mirosław Mirecki , przeciwnik rozgraniczania figuracji i abstrakcji w sztuce, opracowałduchowowzrokową teorię widzenia, zwaną psychowizualizmem, w której proces twórczy oparty jest całkowicie na psychologii widzenia i polega na maksymalnym skupieniu uwagi na danym wycinku rzeczywistości a następnie na przetworzeniu wrażeń wzrokowych. Prezentowana praca doskonale obrazuje założenia twórcze artysty. Kształty są wyraziste w centrum, zaś wokołniego obiekty tracą ostrość i konkretność.