Malarz i grafik reprezentujący nurt kolorystyczny o ekspresyjnym odcieniu. W 1939 wyjechał na stałe z Polski i osiadł w Anglii. Malował akty, martwe natury, pejzaże i portrety. W początkowej fazie twórczość artysty bliska była nurtowi francuskiego postimpresjonizmu, głównie sztuce P. Bonnarda i H. Matisse`a. W l. 20. uczył się dyscypliny kompozycyjnej studiując klasycyzujące obrazy A. Deraina. Podejmowane przez Gotliba eksperymenty prowadziły w kierunku akcentowania jakości barwy i faktury. Określając formy natury swobodnie, grubo kładzioną plamą barwną poddawał je uproszczeniu i ekspresyjnej deformacji; kolor stawał się nośnikiem emocji artysty. Stężoną ekspresję obrazu kreuje dynamika prowadzenia pędzla. Wszystko to czyni ten obraz pięknym i zalicza go do grupy najlepszych dzieł tego artysty.
olej, płótno
77 x 64 cm
sygn. l.d. GOTLIB
Malarz i grafik reprezentujący nurt kolorystyczny o ekspresyjnym odcieniu. W 1939 wyjechał na stałe z Polski i osiadł w Anglii. Malował akty, martwe natury, pejzaże i portrety. W początkowej fazie twórczość artysty bliska była nurtowi francuskiego postimpresjonizmu, głównie sztuce P. Bonnarda i H. Matisse`a. W l. 20. uczył się dyscypliny kompozycyjnej studiując klasycyzujące obrazy A. Deraina. Podejmowane przez Gotliba eksperymenty prowadziły w kierunku akcentowania jakości barwy i faktury. Określając formy natury swobodnie, grubo kładzioną plamą barwną poddawał je uproszczeniu i ekspresyjnej deformacji; kolor stawał się nośnikiem emocji artysty. Stężoną ekspresję obrazu kreuje dynamika prowadzenia pędzla. Wszystko to czyni ten obraz pięknym i zalicza go do grupy najlepszych dzieł tego artysty.