Zdjęcia przedstawiają Natalię LL we wrocławskim Muzeum Architektury, podczas prezentacji wystawy Sympozjum Wrocław ‘70. Artystka stoi obok pracy, której była współautorką razem ze Zbigniewem Dłubakiem i Andrzejem Lachowiczem. Zespół instrumentów optycznych Relop był projektem ogromnych peryskopów z systemem luster wewnątrz wielkich, załamanych rur pozwalających widzieć obrazy znajdujące się poza zasięgiem wzroku. Model Relopu był propozycją obiektu do zainstalowania w przestrzeni Wrocławia, który pokazując na zasadzie kalejdoskopu nakładające się na siebie widoki demonstrowałby sposoby manipulowania percepcją. Sympozjum Wrocław ’70 postrzegane jest jako pierwszy manifest sztuki konceptualnej w Polsce.

Praca reprodukowana m.in. w: PERMAFO 1901-1981, Muzeum Współczesne we Wrocławiu, Wrocław 2012.

12
Andrzej LACHOWICZ (1939 Wilno - 2015 Wrocław)

Natalia LL na wystawie Sympozjum Wrocław ’70 w Muzeum Architektury we Wrocławiu, 1970

2 odbitki żelatynowo-srebrowe, papier 13 x 17 cm każda
sygn., tyt., dat. na odwrociu
vintage print
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Zdjęcia przedstawiają Natalię LL we wrocławskim Muzeum Architektury, podczas prezentacji wystawy Sympozjum Wrocław ‘70. Artystka stoi obok pracy, której była współautorką razem ze Zbigniewem Dłubakiem i Andrzejem Lachowiczem. Zespół instrumentów optycznych Relop był projektem ogromnych peryskopów z systemem luster wewnątrz wielkich, załamanych rur pozwalających widzieć obrazy znajdujące się poza zasięgiem wzroku. Model Relopu był propozycją obiektu do zainstalowania w przestrzeni Wrocławia, który pokazując na zasadzie kalejdoskopu nakładające się na siebie widoki demonstrowałby sposoby manipulowania percepcją. Sympozjum Wrocław ’70 postrzegane jest jako pierwszy manifest sztuki konceptualnej w Polsce.

Praca reprodukowana m.in. w: PERMAFO 1901-1981, Muzeum Współczesne we Wrocławiu, Wrocław 2012.