Srebrny naszyjnik w formie ptasiego skrzydła, jak cała twórczość Mitoraja, odwołuje się do antyku. Zdaje się on przypominać swą formą biżuterię odnajdywaną przez archeologów w starożytnych nekropoliach, zwłaszcza rzymskie naszyjniki z delikatnie repusowanej złotej blachy w formie liści laurowych czy dębowych. Krótkie serie małych rzeźb i biżuterii artystycznej zaprezentowane przez Artcurial w Paryżu stanowiły ważny etap kariery Igora Mitoraja. Od momentu swojej pierwszej wystawy w Artcurial (1976) rzeźby i rysunki artysty pokazano na 120 wystawach indywidualnych na całym świecie. Studiował malarstwo w ASP w Krakowie, m.in. u Tadeusza Kantora (1967-68). Przez kolejne dwa lata kontynuował studia w Ecole Nationale des Beaux-Arts w Paryżu. W połowie lat 70. poświęcił się rzeźbie, tworząc kameralne głowy, torsy w charakterystycznych zawojach czy bandażach. Pokazał je na pierwszej wystawie indywidualnej w 1976 roku w Paryżu, która przyniosła mu sukces u publiczności i marszandów. W swej sztuce odwołuje się do tradycji antyku, traktując jego spuściznę jako relikty złotego wieku kultury i wiecznotrwałe wzory. Jego rzeźby, często gigantycznej wielkości, spotyka się w reprezentacyjnych punktach wielu miast Europy, USA i Japonii.
Studiował malarstwo w ASP w Krakowie, m.in. u Tadeusza Kantora (1967-68). Przez kolejne dwa lata kontynuował studia w Ecole Nationale des Beaux-Arts w Paryżu. W połowie lat 70. poświęcił się rzeźbie, tworząc kameralne głowy, torsy w charakterystycznych zawojach czy bandażach. Pokazał je na pierwszej wystawie indywidualnej w 1976 roku w Paryżu, która przyniosła mu sukces u publiczności i marszandów. W swej sztuce odwołuje się do tradycji antyku, traktując jego spuściznę jako relikty złotego wieku kultury i wiecznotrwałe wzory. Uważany jest za jedną z najwybitniejszych współczesnych osobowości artystycznych. Jego rzeźby, często gigantycznej wielkości, spotyka się w reprezentacyjnych punktach wielu miast Europy, USA i Japonii. Od 1976 roku rzeźby i rysunki Igora Mitoraja pokazano na 120 wystawach indywidualnych.

24
Igor MITORAJ (1944 Oederan w Niemczech-2014 Pietrasanta w Toskanii)

Naszyjnik Skrzydło, ed. 22/50, 1988 r.

srebro, 17 x 14,5 x 4 cm; śr. 15,5 cm
sygnowany l.d.: `I.MITORAJ`
Na zapince punca: `ARTCURIAL`, na odwrocie: 22/50

OPINIE:
pracy towarzyszy certyfikat autentyczności wydany w Paryżu z datą 11.05.1988
Treść certyfikatu: `Artcurial certifie que | COLLIER AILE ARGENT | de I. MITORAJ | éditié a 50 exemplaires | a été approuvé conforme | et a reçu le no 22/55`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Srebrny naszyjnik w formie ptasiego skrzydła, jak cała twórczość Mitoraja, odwołuje się do antyku. Zdaje się on przypominać swą formą biżuterię odnajdywaną przez archeologów w starożytnych nekropoliach, zwłaszcza rzymskie naszyjniki z delikatnie repusowanej złotej blachy w formie liści laurowych czy dębowych. Krótkie serie małych rzeźb i biżuterii artystycznej zaprezentowane przez Artcurial w Paryżu stanowiły ważny etap kariery Igora Mitoraja. Od momentu swojej pierwszej wystawy w Artcurial (1976) rzeźby i rysunki artysty pokazano na 120 wystawach indywidualnych na całym świecie. Studiował malarstwo w ASP w Krakowie, m.in. u Tadeusza Kantora (1967-68). Przez kolejne dwa lata kontynuował studia w Ecole Nationale des Beaux-Arts w Paryżu. W połowie lat 70. poświęcił się rzeźbie, tworząc kameralne głowy, torsy w charakterystycznych zawojach czy bandażach. Pokazał je na pierwszej wystawie indywidualnej w 1976 roku w Paryżu, która przyniosła mu sukces u publiczności i marszandów. W swej sztuce odwołuje się do tradycji antyku, traktując jego spuściznę jako relikty złotego wieku kultury i wiecznotrwałe wzory. Jego rzeźby, często gigantycznej wielkości, spotyka się w reprezentacyjnych punktach wielu miast Europy, USA i Japonii.
Studiował malarstwo w ASP w Krakowie, m.in. u Tadeusza Kantora (1967-68). Przez kolejne dwa lata kontynuował studia w Ecole Nationale des Beaux-Arts w Paryżu. W połowie lat 70. poświęcił się rzeźbie, tworząc kameralne głowy, torsy w charakterystycznych zawojach czy bandażach. Pokazał je na pierwszej wystawie indywidualnej w 1976 roku w Paryżu, która przyniosła mu sukces u publiczności i marszandów. W swej sztuce odwołuje się do tradycji antyku, traktując jego spuściznę jako relikty złotego wieku kultury i wiecznotrwałe wzory. Uważany jest za jedną z najwybitniejszych współczesnych osobowości artystycznych. Jego rzeźby, często gigantycznej wielkości, spotyka się w reprezentacyjnych punktach wielu miast Europy, USA i Japonii. Od 1976 roku rzeźby i rysunki Igora Mitoraja pokazano na 120 wystawach indywidualnych.