. Stan zachowania: dobry. W latach 50. artystka posługiwała się głównie techniką drzeworytniczą, próbowała także innych technik, jak sucha igła, akwaforta i akwatinta, ale praca z kwasami nie była możliwa w maleńkim mieszkaniu. Za to pojawiły się prace ryte na większych płaszczyznach, pełne rozmachu i wyrazu, m.in. ekspresjonistyczna Nasza Ziemia (wyraźne nawiązanie do czasów pobytu w obozie koncentracyjnym RavensbrŹck, dokąd trafiła 10 IV 1942 z numerem 10219). Lit.: J. Białostocki, "Maria Hiszpańska-Neumann", Warszawa 1963, il. tabl. 22.

94
Maria HISZPAŃSKA-NEUMANN (1917 Warszawa - 1980 Warszawa)

Nasza ziemia, 1957

Drzeworyt na bibule; wym.: 450 x 245 mm; sygn. oł. l.d.: M. Hiszpańska-Neumann; p.d. tytuły (wersja pol. i fr.) i datowanie; odbitka 15/25

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

. Stan zachowania: dobry. W latach 50. artystka posługiwała się głównie techniką drzeworytniczą, próbowała także innych technik, jak sucha igła, akwaforta i akwatinta, ale praca z kwasami nie była możliwa w maleńkim mieszkaniu. Za to pojawiły się prace ryte na większych płaszczyznach, pełne rozmachu i wyrazu, m.in. ekspresjonistyczna Nasza Ziemia (wyraźne nawiązanie do czasów pobytu w obozie koncentracyjnym RavensbrŹck, dokąd trafiła 10 IV 1942 z numerem 10219). Lit.: J. Białostocki, "Maria Hiszpańska-Neumann", Warszawa 1963, il. tabl. 22.