Orłowski rysunku i malarstwa uczył się w warszawskiej pracowni J.P. Norblina. Ponadto był uczniem M. Bacciarellego. Brał udział w Powstaniu Kościuszkowskim. W 1802 r. wyjechał do Petersburga, gdzie został nadwornym rysownikem-batalistą księcia Konstantego. Malował pastelami i olejno. Tematy jego dzieł są różnorodne: sceny batalistyczne, wschodni jeźdźcy, sceny rodzajowe z życia wsi, orientalne typy Czerkiesów i Kirgizów, karykatury, portrety, heroizowane pejzaże - wszystkie dotyczą rzeczy dziejących się współcześnie. W pracach można dostrzec elementy malarstwa Rembrandta. Był bardzo popularny i to nie tylko w Polsce i Rosji ale też Niemczech i był często naśladowany.

171
Naśladowca Aleksandra Orłowskiego

TATAR, ok. 1820-30
Olej, blacha cynkowa; 32 x 23 cm

Zobacz katalog

OSTOYA

197 Aukcja. Sztuka dawna, antyki, sztuka współczesna

14.11.2020

17:00

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Orłowski rysunku i malarstwa uczył się w warszawskiej pracowni J.P. Norblina. Ponadto był uczniem M. Bacciarellego. Brał udział w Powstaniu Kościuszkowskim. W 1802 r. wyjechał do Petersburga, gdzie został nadwornym rysownikem-batalistą księcia Konstantego. Malował pastelami i olejno. Tematy jego dzieł są różnorodne: sceny batalistyczne, wschodni jeźdźcy, sceny rodzajowe z życia wsi, orientalne typy Czerkiesów i Kirgizów, karykatury, portrety, heroizowane pejzaże - wszystkie dotyczą rzeczy dziejących się współcześnie. W pracach można dostrzec elementy malarstwa Rembrandta. Był bardzo popularny i to nie tylko w Polsce i Rosji ale też Niemczech i był często naśladowany.