Opisany i reprodukowany:
„Arteon. Magazyn o sztuce" nr 7 (63)/2005, okładka i il. s. 23; Antoni Michalak, Przyczynek do dyskusji - jak stworzyć regionalną kolekcję "Znaki czasu"?, Toruń 2006, il. s. 20; Obraz życia. Malarstwo polskie od 1946 roku do dzisiaj, [katalog wystawy] Muzeum Początków Państwa Polskiego, oprac. D. Stryniak, Gniezno 2007, il. s. 68; Kolekcja Pakoska. Sztuka Polska, (oprac.) Anna Kroplewska-Gajewska, katalog wystawy Muzeum Okręgowe w Toruniu 26 kwietnia - 1 września 2013, Toruń 2013, s. 155.

Absolwent Wydziału Edukacji Artystycznej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Laureat Grand Prix konkursu „Obraz Roku 2003” organizowanego przez miesięcznik Art&Business. Współautor i współwydawca zinu Glizda.
Jego prace były prezentowane m.in. na wystawach: Podróże, Nowa Gazownia, Poznań (2017); Totentanz, Galeria Miejska Arsenał, Poznań (2015); Pracownicy, Galeria Szyperska, Poznań (2014); Perky Pat, Galeria Siłownia, Poznań (2012); 10-0, Galeria Farbiarnia na Pięknej, Warszawa (2010); Galeria Piekary, Poznań (2007), Galeria Karowa, Warszawa (2008). Uczestniczył w wielu wystawach zbiorowych, spośród których ważniejszymi były, m.in. Supermarket Sztuk III, Galeria DAP, Warszawa (2002); Biennale Bielska Jesień, Galeria BWA, Bielsko-Biała (2003); Pokolenie Pi, Galeria Szyperska, Poznań (2004); Ludzie i Zwierzęta, Galeria Stary Browar, Poznań (2004); Złudne Oczekiwania, Kunsthalle Darmstadt, Niemcy (2005); Gentlemens story club, CK Zamek, Poznań (2005); Zmiana Warty, Galeria Stary Browar, Poznań (2005); Nowe tendencje w malarstwie polskim, Galeria BWA, Bydgoszcz (2006).
„Twórczości Kozłowskiego nie można odmówić ironicznej, nieco gorzkiej wymowy. Jego pozornie proste prace niepozbawione są głębszej ikonografii i drugiego dna. Obrazy artysty nasuwają na myśl sztukę pop artu. Skojarzenie tozostaje wywołane poprzez mocno skontrastowane plamy barwne. Takie wykonanie sprawia, że tematyka, jaką podejmuje, staje się bardziej wymowna. Kozłowski jest obserwatorem, który ukazuje przemoc i absurd współczesności w łączeniu ze sobą plastikowej konsumpcji z przerażającym okrucieństwem i wy rachowaniem.”
(źródło m.in.: kulturapoznan.pl)

45
Maciej KOZŁOWSKI (ur. 1976)

Narkoza, 2004

akryl UV, płótno; 170 x 170 cm;
opis autorski na odwrocie: Maciej Kozłowski Narkoza / UV 170 x 170.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Opisany i reprodukowany:
„Arteon. Magazyn o sztuce" nr 7 (63)/2005, okładka i il. s. 23; Antoni Michalak, Przyczynek do dyskusji - jak stworzyć regionalną kolekcję "Znaki czasu"?, Toruń 2006, il. s. 20; Obraz życia. Malarstwo polskie od 1946 roku do dzisiaj, [katalog wystawy] Muzeum Początków Państwa Polskiego, oprac. D. Stryniak, Gniezno 2007, il. s. 68; Kolekcja Pakoska. Sztuka Polska, (oprac.) Anna Kroplewska-Gajewska, katalog wystawy Muzeum Okręgowe w Toruniu 26 kwietnia - 1 września 2013, Toruń 2013, s. 155.

Absolwent Wydziału Edukacji Artystycznej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Laureat Grand Prix konkursu „Obraz Roku 2003” organizowanego przez miesięcznik Art&Business. Współautor i współwydawca zinu Glizda.
Jego prace były prezentowane m.in. na wystawach: Podróże, Nowa Gazownia, Poznań (2017); Totentanz, Galeria Miejska Arsenał, Poznań (2015); Pracownicy, Galeria Szyperska, Poznań (2014); Perky Pat, Galeria Siłownia, Poznań (2012); 10-0, Galeria Farbiarnia na Pięknej, Warszawa (2010); Galeria Piekary, Poznań (2007), Galeria Karowa, Warszawa (2008). Uczestniczył w wielu wystawach zbiorowych, spośród których ważniejszymi były, m.in. Supermarket Sztuk III, Galeria DAP, Warszawa (2002); Biennale Bielska Jesień, Galeria BWA, Bielsko-Biała (2003); Pokolenie Pi, Galeria Szyperska, Poznań (2004); Ludzie i Zwierzęta, Galeria Stary Browar, Poznań (2004); Złudne Oczekiwania, Kunsthalle Darmstadt, Niemcy (2005); Gentlemens story club, CK Zamek, Poznań (2005); Zmiana Warty, Galeria Stary Browar, Poznań (2005); Nowe tendencje w malarstwie polskim, Galeria BWA, Bydgoszcz (2006).
„Twórczości Kozłowskiego nie można odmówić ironicznej, nieco gorzkiej wymowy. Jego pozornie proste prace niepozbawione są głębszej ikonografii i drugiego dna. Obrazy artysty nasuwają na myśl sztukę pop artu. Skojarzenie tozostaje wywołane poprzez mocno skontrastowane plamy barwne. Takie wykonanie sprawia, że tematyka, jaką podejmuje, staje się bardziej wymowna. Kozłowski jest obserwatorem, który ukazuje przemoc i absurd współczesności w łączeniu ze sobą plastikowej konsumpcji z przerażającym okrucieństwem i wy rachowaniem.”
(źródło m.in.: kulturapoznan.pl)