Ten dwustronny rysunek - przedstawiający różne ujęcia jadącego konno Napoleona, jak również samego konia bez jeźdźca - wiąże się z rzeźbioną statuetką wykonaną przez artystę w Paryżu latach 1832-1835 i powstał zapewne jako szkic wykonany podczas pracy nad tą rzeźbą. Podobnie ujętą postać cesarza - z uniesioną w geście rozkazu prawą ręką - przedstawił Michałowski także w nieco późniejszym obrazie olejnym (1835-1837) i akwareli (1835) Napoleon wydający rozkazy (MN we Wrocławiu i w Krakowie).

Porównaj:
- Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat 456 oraz 89 i 276, il.

22
Piotr MICHAŁOWSKI (Kraków 1800 - Krzyżtoporzyce k. Krakowa 1855)

NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU ORAZ SZKICE POSTACI JEŹDŹCA, 1832-1835

na odwrocie: SZKICE NAPOLEONA NA KONIU
miękki ołówek, papier
44,7 x 57,5 cm (w świetle passe-partout)
Rysunek oprawiony w "dwustronną" ramę, umożliwiającą ekspozycję zarówno awersu, jak i rewersu pracy.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ten dwustronny rysunek - przedstawiający różne ujęcia jadącego konno Napoleona, jak również samego konia bez jeźdźca - wiąże się z rzeźbioną statuetką wykonaną przez artystę w Paryżu latach 1832-1835 i powstał zapewne jako szkic wykonany podczas pracy nad tą rzeźbą. Podobnie ujętą postać cesarza - z uniesioną w geście rozkazu prawą ręką - przedstawił Michałowski także w nieco późniejszym obrazie olejnym (1835-1837) i akwareli (1835) Napoleon wydający rozkazy (MN we Wrocławiu i w Krakowie).

Porównaj:
- Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat 456 oraz 89 i 276, il.