Artysta podobnie jak Ann Edholm debiutuje na polskim rynku aukcyjnym. Jeden z wybitniejszych twórców współczesnej awangardy światowej. Swoją twórczością wpisał się w uznany krąg szwedzkiej i międzynarodowej abstrakcji geometrycznej. Inspiruje się w niej założeniami suprematyzmu i pracami Kazimierza Malewicza oraz Pieta Mondriana. Podstawowym modułem w jego pracach są kolorowe formy geometryczne, które artysta często multiplikuje, by przybliżyć metafizykę swojej myśli twórczej.
Nie tylko jednak forma i przestrzeń są przedmiotem zainteresowania artysty. Peter Freudenthal odbył wieloletnie studia nad znaczeniem koloru, który wynika z teorii barwy, analiz antropologicznych odnośnie sensu egzystencji człowieka, wreszcie studiów filozoficznych dotyczących tradycji i znaczenia samej formy malarskiej. To wszystko sprawia, iż w jego obrazach razem z formą i kolorem otrzymujemy głębię duchową inspirującą naszą świadomość i wyobraźnię.
Jego obrazy znajdują się w kolekcjach muzealnych m.in. Moderna Muzeum w Sztokholmie, Muzeum Żydowskim w Nowym Jorku, licznych międzynarodowych galeriach oraz w zbiorach prywatnych.

73
Peter FREUDENTHAL (ur. 1938)

Nagła wizyta, 2002

serigrafia, papier;
45 x 32,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p.d. Peter Freudenthal 2002

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Artysta podobnie jak Ann Edholm debiutuje na polskim rynku aukcyjnym. Jeden z wybitniejszych twórców współczesnej awangardy światowej. Swoją twórczością wpisał się w uznany krąg szwedzkiej i międzynarodowej abstrakcji geometrycznej. Inspiruje się w niej założeniami suprematyzmu i pracami Kazimierza Malewicza oraz Pieta Mondriana. Podstawowym modułem w jego pracach są kolorowe formy geometryczne, które artysta często multiplikuje, by przybliżyć metafizykę swojej myśli twórczej.
Nie tylko jednak forma i przestrzeń są przedmiotem zainteresowania artysty. Peter Freudenthal odbył wieloletnie studia nad znaczeniem koloru, który wynika z teorii barwy, analiz antropologicznych odnośnie sensu egzystencji człowieka, wreszcie studiów filozoficznych dotyczących tradycji i znaczenia samej formy malarskiej. To wszystko sprawia, iż w jego obrazach razem z formą i kolorem otrzymujemy głębię duchową inspirującą naszą świadomość i wyobraźnię.
Jego obrazy znajdują się w kolekcjach muzealnych m.in. Moderna Muzeum w Sztokholmie, Muzeum Żydowskim w Nowym Jorku, licznych międzynarodowych galeriach oraz w zbiorach prywatnych.