Prezentowany obraz można zaliczyć do najlepszych wizerunków namalowanych przez artystę w okresie, w którym intensywnie chłonął normy młodopolskiej ideologii i pozostawał pod przemożnym wpływem symbolistycznej sztuki Jacka Malczewskiego. Jego repertuar tematyczny obejmował obok scen religijnych, liryczne w wyrazie kompozycje baśniowo-fantastyczne i wątki alegoryczne. Kolorystyczną intensywność, plastyczność modelunku postaci i bezbłędny rysunek kompozycji można porównywać tylko z najlepszymi obrazami tego artysty.
olej, tektura;
71 x 91 cm
sygn. l.g. Wlastimil Hofman
Prezentowany obraz można zaliczyć do najlepszych wizerunków namalowanych przez artystę w okresie, w którym intensywnie chłonął normy młodopolskiej ideologii i pozostawał pod przemożnym wpływem symbolistycznej sztuki Jacka Malczewskiego. Jego repertuar tematyczny obejmował obok scen religijnych, liryczne w wyrazie kompozycje baśniowo-fantastyczne i wątki alegoryczne. Kolorystyczną intensywność, plastyczność modelunku postaci i bezbłędny rysunek kompozycji można porównywać tylko z najlepszymi obrazami tego artysty.