Doskonała akwarela, niezwykle oszczędna, jakby jednym dotknięciem pędzelka określone barka, most, wózek jednokonny. Zbliżona tematycznie i technicznie akwarela w zbiorach L. i B. Nawrockich.
Recta Maria Melania Mutermilch. Siostra znanego krytyka Z. Klingslanda. Studia w szkole M. Kotarbińskiego w Warszawie, od 1901 stale w Paryżu, w środowisku École de Paris. Uważała się za samouka. Wystawiała na paryskich salonach, także w Warszawie, Krakowie, Lwowie. W latach 1911-14 przebywała w Hiszpanii. Wżyta w elitę intelektualną i artystyczną Paryża, była ostatnią płomienną miłością poety R. M. Rilkego. "Ulegała wpływom Szkoły z Pont-Aven, od ok. 1905 zaczęła tworzyć .... w specyficznej dla siebie, bliskiej pointylizmowi, technice ... po 1919 pejzaże, w których widoczny jest wpływ Cézanne`a i kubizmu" (A. Wierzbicka).
akwarela na kartonie 35,5 x 50,1
sygnowany u dołu po prawej: "Muter", na odwrocie ołówkiem: "Quai de Paris 1927"
Doskonała akwarela, niezwykle oszczędna, jakby jednym dotknięciem pędzelka określone barka, most, wózek jednokonny. Zbliżona tematycznie i technicznie akwarela w zbiorach L. i B. Nawrockich.
Recta Maria Melania Mutermilch. Siostra znanego krytyka Z. Klingslanda. Studia w szkole M. Kotarbińskiego w Warszawie, od 1901 stale w Paryżu, w środowisku École de Paris. Uważała się za samouka. Wystawiała na paryskich salonach, także w Warszawie, Krakowie, Lwowie. W latach 1911-14 przebywała w Hiszpanii. Wżyta w elitę intelektualną i artystyczną Paryża, była ostatnią płomienną miłością poety R. M. Rilkego. "Ulegała wpływom Szkoły z Pont-Aven, od ok. 1905 zaczęła tworzyć .... w specyficznej dla siebie, bliskiej pointylizmowi, technice ... po 1919 pejzaże, w których widoczny jest wpływ Cézanne`a i kubizmu" (A. Wierzbicka).