Malarz, grafik, rysownik. Wybitny przedstawiciel polskiej awangardy. Edukację artystyczną odbył w prywatnej Szkole Malarstwa A. Terleckiego (1930). W 1930 r. wstąpił do krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie uczęszczał do pracowni W. Jarockiego i I. Pieńkowskiego. W trakcie studiów został członkiem Grupy Krakowskiej. Duży wpływ na kształtowanie się postawy artystycznej Marczyńskiego miało spotkanie z Wł. Strzemińskim. W czasie okupacji współpracował z Teatrem Cricot. Wspólnie z M. Jaremą, J. Sternem i J. Pugetem projektował maski do przedstawienia Lajkonik Toreador i Hamlet IV. Od 1945 r. prowadził działalność pedagogiczną w krakowskiej ASP. Uczestniczył w XXVIII Biennale w Wenecji, Biennale Sztuki w Sa~o Paulo (1959), Documenta w Kassel.
Technika mieszana na kartonie
30 x 43 cm
Sygnowany p.d. - "Marczyński"
Na odwrocie pieczęć - "Zbiór dzieł Adama Marczyńskiego / Własność rodziny" i podpis żony artysty, Jolanty Marczyńskiej.
Malarz, grafik, rysownik. Wybitny przedstawiciel polskiej awangardy. Edukację artystyczną odbył w prywatnej Szkole Malarstwa A. Terleckiego (1930). W 1930 r. wstąpił do krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie uczęszczał do pracowni W. Jarockiego i I. Pieńkowskiego. W trakcie studiów został członkiem Grupy Krakowskiej. Duży wpływ na kształtowanie się postawy artystycznej Marczyńskiego miało spotkanie z Wł. Strzemińskim. W czasie okupacji współpracował z Teatrem Cricot. Wspólnie z M. Jaremą, J. Sternem i J. Pugetem projektował maski do przedstawienia Lajkonik Toreador i Hamlet IV. Od 1945 r. prowadził działalność pedagogiczną w krakowskiej ASP. Uczestniczył w XXVIII Biennale w Wenecji, Biennale Sztuki w Sa~o Paulo (1959), Documenta w Kassel.