Notatka malarska zrobiona z natury, żywa w kolorze, zapewne przyczynek do późniejszego pejzażu. Impresyjność obrazka, zwłaszcza umiejętnie uchwycona gra świateł i kolorów na tafli wody jest bardzo zbliżona do podobnych efektów, szczególnie pielęgnowanych w Akademii w Monachium.

Wywiórski w latach 1883-1887 studiował w ASP w Monachium u K. Rauppa i W. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta, A. Wierusza - Kowalskiego. Mieszkał początkowo w Monachium, potem w Berlinie. Od 1904 działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i Stowarzyszenia Artystów. Poza Poznaniem wystawiał w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie. Wielkim wyróżnieniem dla niego była współpraca z J. Fałatem, W. Kossakiem, A. Piotrowskim i J. Stanisławskim przy realizacji "Berezyny" (malował w niej śnieg); z J. Styką - przy malowaniu panoramy "Bem w Siedmiogrodzie"; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskim - przy komponowaniu "Napoleona pod Piramidami". Brał udział w wielu wystawach krajowych i zagranicznych. Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowany pejzaż, a także sceny z polowań.

21
Michał GORSTKIN-WYWIÓRSKI (1861 Warszawa - 1926 Berlin)

NAD STAWEM, przed. 1919

Olej, płótno naklejone na tekturę; 21 x 32 cm
Sygnowany p.d.: M. G. Wywiórski
Na odwrocie nalepka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Poznaniu, Plac Wilhelmowski 18 z nazwiskiem artysty i tytułem "Stawek"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Notatka malarska zrobiona z natury, żywa w kolorze, zapewne przyczynek do późniejszego pejzażu. Impresyjność obrazka, zwłaszcza umiejętnie uchwycona gra świateł i kolorów na tafli wody jest bardzo zbliżona do podobnych efektów, szczególnie pielęgnowanych w Akademii w Monachium.

Wywiórski w latach 1883-1887 studiował w ASP w Monachium u K. Rauppa i W. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta, A. Wierusza - Kowalskiego. Mieszkał początkowo w Monachium, potem w Berlinie. Od 1904 działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i Stowarzyszenia Artystów. Poza Poznaniem wystawiał w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie. Wielkim wyróżnieniem dla niego była współpraca z J. Fałatem, W. Kossakiem, A. Piotrowskim i J. Stanisławskim przy realizacji "Berezyny" (malował w niej śnieg); z J. Styką - przy malowaniu panoramy "Bem w Siedmiogrodzie"; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskim - przy komponowaniu "Napoleona pod Piramidami". Brał udział w wielu wystawach krajowych i zagranicznych. Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowany pejzaż, a także sceny z polowań.