Obraz wystawiany:
– Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, 1912
W latach 1911-1912 artysta wyjeżdżał do Holandii i Belgii. Tam stworzył cykl pasteli o tematyce rodzajowej, zdradzających wpływy Josefa Israelsa i Maxa Liebermanna. Charakteryzujące się ciekawymi rozwiązaniami kolorystycznymi kompozycje przedstawiają sceny rozgrywające się w rybackich chatach. Dzieła z tego cyklu znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum Krakowa i Muzeum Narodowego w Krakowie.
pastel, papier naklejony na karton
50,8 x 67 cm
sygn. l.d.: Artur Markowicz | Holland | 1911
Na odwr. centralnie nalepka (druk, atrament, pieczęć): TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | 1912 | Nr 1258 | Autor Markowicz Artur | Dzieło p.t. Nad kołyską | Rodzaj pastel | cena 1500 kor | 14; przy g. krawędzi częściowo zdarta nalepka papierowa: Wystawa we Lwowie | 319 | Własność Autora | Uszkodze [...] 1500 koron; po p. (oł.): Nad kołyską | Artur Markowicz, poniżej nieczytelny napis i numer 319,
po lewej dwukrotnie (ołówek): IV.
Obraz wystawiany:
– Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, 1912
W latach 1911-1912 artysta wyjeżdżał do Holandii i Belgii. Tam stworzył cykl pasteli o tematyce rodzajowej, zdradzających wpływy Josefa Israelsa i Maxa Liebermanna. Charakteryzujące się ciekawymi rozwiązaniami kolorystycznymi kompozycje przedstawiają sceny rozgrywające się w rybackich chatach. Dzieła z tego cyklu znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum Krakowa i Muzeum Narodowego w Krakowie.