"Obraz - przedmiot ekspertyzy [pisze znawczyni twórczości Eugeniusza Zaka p. Barbara Brus-Malinowska] reprodukowany był z tytułem "Z Bretonii" w artykule Mieczysława Sterlinga "Eugeniusz Zak (1884-1926) w "Sztukach Pięknych" R. 2, 1925/1926, s. 495 [...] Praca ta eksponowana była m. in. W salonie Societe Nationale des Beaux-Arts w Paryżu w 1908 roku ("Au marche"), na wystawie krakowskiej "Sztuki" w Budapeszcie i we Lwowie w 1910 ("Na targu"). W pierwszych latach pobytu Zaka w Paryżu - do 1910 roku wyróżnić można pod względem stylistycznym dwa typy twórczości. Wcześniejszy związany z inspiracją bretońską, drugi z inspiracją antyczną, poprzedzając serie "sielanek". [...] Praca "Na targu" to jedno z niewielu zachowanych wczesnych dzieł Zaka. Malowana przy pomocy charakterystycznej dla ówczesnej twórczości techniki artysty (techniki olejne wprowadził on dopiero około 1811 roku) należy do bardziej wartościowych jego dzieł i posiada rangę muzealną."
kredki, technika mieszana, karton, 62 x 47 cm ,
sygn. l.g.: Eug. Zak 08
"Obraz - przedmiot ekspertyzy [pisze znawczyni twórczości Eugeniusza Zaka p. Barbara Brus-Malinowska] reprodukowany był z tytułem "Z Bretonii" w artykule Mieczysława Sterlinga "Eugeniusz Zak (1884-1926) w "Sztukach Pięknych" R. 2, 1925/1926, s. 495 [...] Praca ta eksponowana była m. in. W salonie Societe Nationale des Beaux-Arts w Paryżu w 1908 roku ("Au marche"), na wystawie krakowskiej "Sztuki" w Budapeszcie i we Lwowie w 1910 ("Na targu"). W pierwszych latach pobytu Zaka w Paryżu - do 1910 roku wyróżnić można pod względem stylistycznym dwa typy twórczości. Wcześniejszy związany z inspiracją bretońską, drugi z inspiracją antyczną, poprzedzając serie "sielanek". [...] Praca "Na targu" to jedno z niewielu zachowanych wczesnych dzieł Zaka. Malowana przy pomocy charakterystycznej dla ówczesnej twórczości techniki artysty (techniki olejne wprowadził on dopiero około 1811 roku) należy do bardziej wartościowych jego dzieł i posiada rangę muzealną."