Bibliografia:
"Tygodnik Ilustrowany" 1884, II półrocze, nr 90, il. na okładce - s. 177 (Pt. Polowanie z chartami).
"Biesiada Literacka" 1885, I półrocze, nr. 3, s. 33, il.
"Ziarno" 1903, II półrocze, nr 39, s. 250, il.
H. P. Buehler, "Jaeger, Kosaken und polnische Reiter. Josef von Brandt, Alfred von Wierusz-Kowalski, Franz Poubaud und der Muenchner Polenkreis", Hildesheim - Zuerich - New York 1993, s. 58, il. 57 (pt. Ueber Stock und Stein).
H. P. Buehler, "Józef Brandt, Alfred Wierusz-Kowalski I inni. Polska szkoła monachijska", Warszawa 1998, s. 56, il. 58 (Pt. Na łeb na szyję).
Z opinii:
"Niewątpliwie praca Alfreda Wierusza-Kowalskiego (1849-1915) powstała na początku lat 80. XIX w., odznacza się mistrzowską techniką; eleganckim rysunkiem, precyzją w oddaniu detalu, a jednocześnie dynamiką, świetnie odczutym ruchem i dużą znajomością anatomii zwierząt. Finezyjne zestawienie efektów barwnych i świetlnych (np. światło wydobywające charakter i miękkość tkaniny ubrania jeźdźca, umiejętne rozegranie kolorystyczne dalekich planów) podkreśla atmosferę jesiennej aury. Pełna animuszu, a zarazem nastrojowa scena odznaczająca się walorami właściwymi dla tego okresu twórczości artysty i nawiązująca do ulubionych przezeń motywów myśliwskich."
olej, płótno; 77 x 102 cm;
sygn. l. d.: A Wierusz Kowalski.
Obraz posiada opinię pana Adama Konopackiego z 1998 r.
Bibliografia:
"Tygodnik Ilustrowany" 1884, II półrocze, nr 90, il. na okładce - s. 177 (Pt. Polowanie z chartami).
"Biesiada Literacka" 1885, I półrocze, nr. 3, s. 33, il.
"Ziarno" 1903, II półrocze, nr 39, s. 250, il.
H. P. Buehler, "Jaeger, Kosaken und polnische Reiter. Josef von Brandt, Alfred von Wierusz-Kowalski, Franz Poubaud und der Muenchner Polenkreis", Hildesheim - Zuerich - New York 1993, s. 58, il. 57 (pt. Ueber Stock und Stein).
H. P. Buehler, "Józef Brandt, Alfred Wierusz-Kowalski I inni. Polska szkoła monachijska", Warszawa 1998, s. 56, il. 58 (Pt. Na łeb na szyję).
Z opinii:
"Niewątpliwie praca Alfreda Wierusza-Kowalskiego (1849-1915) powstała na początku lat 80. XIX w., odznacza się mistrzowską techniką; eleganckim rysunkiem, precyzją w oddaniu detalu, a jednocześnie dynamiką, świetnie odczutym ruchem i dużą znajomością anatomii zwierząt. Finezyjne zestawienie efektów barwnych i świetlnych (np. światło wydobywające charakter i miękkość tkaniny ubrania jeźdźca, umiejętne rozegranie kolorystyczne dalekich planów) podkreśla atmosferę jesiennej aury. Pełna animuszu, a zarazem nastrojowa scena odznaczająca się walorami właściwymi dla tego okresu twórczości artysty i nawiązująca do ulubionych przezeń motywów myśliwskich."