Malarz i kolekcjoner malarstwa. Nauki pobierał w Warszawie (u Gersona), Monachium (u S. Grocholskiego i w Akademii) oraz w Paryżu. Przebywał latami we Francji i Rosji.
Artysta wyniósł z Monachium zauroczenie sztuką Böcklina i Stucka i przechodził swój okres symboliczno-ekspresjonistyczny, którego wystawiony obraz jest przykładem: zderzenie nastrojów, przerażenie w oczach mężczyzny przy łagodności gestu i wyrazu twarzy kobiety.
Obraz reprodukowany w kolekcji B. i L . Nawrockich. Malarstwo polskie, Muzeum Narodowe, Warszawa 1994/95, s. 7.
olej, płótno 67,5 × 57,5
sygn. u dołu po lewej: "B.Nawrocki"
Malarz i kolekcjoner malarstwa. Nauki pobierał w Warszawie (u Gersona), Monachium (u S. Grocholskiego i w Akademii) oraz w Paryżu. Przebywał latami we Francji i Rosji.
Artysta wyniósł z Monachium zauroczenie sztuką Böcklina i Stucka i przechodził swój okres symboliczno-ekspresjonistyczny, którego wystawiony obraz jest przykładem: zderzenie nastrojów, przerażenie w oczach mężczyzny przy łagodności gestu i wyrazu twarzy kobiety.
Obraz reprodukowany w kolekcji B. i L . Nawrockich. Malarstwo polskie, Muzeum Narodowe, Warszawa 1994/95, s. 7.