W 1873 roku Jan Chełmiński wyjechał na studia do Monachium, gdzie uległ fascynacji twórczością Maksymiliana Gierymskiego. Wyraźnie widać to zarówno w prezentowanym Na polowanie!, jak i w licznych, wstawianych na naszych dotychczasowych aukcjach, obrazach z tego okresu (Polowanie par force na jelenia 1874, Przejażdżka 1875, czy Galopem! 1876). Prezentowana scena wzorem Gierymskiego została ubrana w osiemnastowieczny kostium. To właśnie takie przedstawienia z polowań i przejażdżek już na wczesnym etapie twórczości przyniosły młodemu artyście popularność.
olej, deska
20,5 x 27,4 cm
sygn. l.d.: Jan Chełminski 75 | Munchen
Na odwrocie, centralnie, owalna pieczęć magazynu materiałów malarskich: Adrian Brugger | München | Theatineerstrasse No2; l.d. (przeciwnie do kompozycji) nieczytelna notatka ołówkiem; ponadto na ramie nalepka pozłotnika (druk): Fr. Groditzky | Vergolder | BERLIN | Oranienburger – Str. No. 7.
W 1873 roku Jan Chełmiński wyjechał na studia do Monachium, gdzie uległ fascynacji twórczością Maksymiliana Gierymskiego. Wyraźnie widać to zarówno w prezentowanym Na polowanie!, jak i w licznych, wstawianych na naszych dotychczasowych aukcjach, obrazach z tego okresu (Polowanie par force na jelenia 1874, Przejażdżka 1875, czy Galopem! 1876). Prezentowana scena wzorem Gierymskiego została ubrana w osiemnastowieczny kostium. To właśnie takie przedstawienia z polowań i przejażdżek już na wczesnym etapie twórczości przyniosły młodemu artyście popularność.