Prezentowana praca jest kopią z najpopularniejszego rosyjskiego malarza 2. poł. XIX wieku - Iwana Konstantinowicza Ajwazowskiego. Popularność jego sztuki sprawiła, że uzasadnionym było kopiowanie jego płócien. W tym przypadku mamy do czynienia z powtórzeniem kompozycji charakteryzującym się najwyższymi walorami. Każdy centymetr tego obrazu jest zajmujący, jednak szczególne miejsce przypada (co zrozumiałe w przypadku powtórzenia za Ajwazowskim) - morzu i niebu. Chmury, przez które przebija się światło, zapowiadają burzę. Kolory tej partii obrazu są zróżnicowane (co odzwierciedla przejściowy moment w pogodzie) i składają się z bieli, szarości z domieszkami bieli i błękitu. Drugim ważnym elementem obrazu jest woda. Mistrzowsko malowana grzywa fali jest swoistą zapowiedzią tego, co może spotkać widoczny po prawej statek. Choć nie jest on daleko od brzegu, zdaje się, że opuści jednak pole obrazowe i będzie skazany na niebezpieczeństwo. Prezentowana praca jest więc zarazem popisem malarskiej wirtuozerii, jak też czytelną dla wszystkich metaforą. Morze i rzucony na nie statek od wieków był traktowany jako przenośnia ludzkiego życia. W tej redakcji staje się ona szczególnie przejmująca.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.

51
Vasily Adamowicz BRZEVSKY (XIX/XX w.)

Na morzu

olej/płótno dublowane, 58 x 93 cm
sygnowany (cyrylicą) l.d.: '(…) Ajwazowski | Brzewski'
obraz po konserwacji; na górnej krawędzi, na płótnie opis z datą '1908'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Prezentowana praca jest kopią z najpopularniejszego rosyjskiego malarza 2. poł. XIX wieku - Iwana Konstantinowicza Ajwazowskiego. Popularność jego sztuki sprawiła, że uzasadnionym było kopiowanie jego płócien. W tym przypadku mamy do czynienia z powtórzeniem kompozycji charakteryzującym się najwyższymi walorami. Każdy centymetr tego obrazu jest zajmujący, jednak szczególne miejsce przypada (co zrozumiałe w przypadku powtórzenia za Ajwazowskim) - morzu i niebu. Chmury, przez które przebija się światło, zapowiadają burzę. Kolory tej partii obrazu są zróżnicowane (co odzwierciedla przejściowy moment w pogodzie) i składają się z bieli, szarości z domieszkami bieli i błękitu. Drugim ważnym elementem obrazu jest woda. Mistrzowsko malowana grzywa fali jest swoistą zapowiedzią tego, co może spotkać widoczny po prawej statek. Choć nie jest on daleko od brzegu, zdaje się, że opuści jednak pole obrazowe i będzie skazany na niebezpieczeństwo. Prezentowana praca jest więc zarazem popisem malarskiej wirtuozerii, jak też czytelną dla wszystkich metaforą. Morze i rzucony na nie statek od wieków był traktowany jako przenośnia ludzkiego życia. W tej redakcji staje się ona szczególnie przejmująca.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.