W ekspertyzie z Petersburskiego Państwowego Akademickiego Instytutu Malarstwa, Rzeźby i Architektury Imienia I.E. Riepina, stwierdza się:
"W wyniku technicznego, technologicznego i stylistycznego badania postanowiono:
1. W prawym dolnym rogu znajduje się podpis: "Ajwazowskij". Jego zarys i sposób naniesienia nie wzbudzają wątpliwości.
2. Stan materiałów malarskich wskazuje na powstanie obrazu w końcu XIX w.
3. Przeprowadzone porównanie analizowanego obrazu z oryginalnymi pracami I.K. Ajwazowskiego wykazuje podobieństwa w charakterze rysunku przygotowawczego i w konstrukcji (kompozycji) warstw malarskich.
4. Badanie rentgenowskie wykazało podobieństwo z rentgenowskim obrazem warstwy malarskiej w niepodważalnie autentycznych pracach I.K. Ajwazowskiego namalowanych na dwuwarstwowych podkładach.
5. Według stylistycznych cech badany obraz wykazuje podobieństwa z pracami I.K. Ajwazowskiego.
6. Autorstwo I.K. Ajwazowskiego zostaje potwierdzone.
Ekspertyza przeprowadzona przez pracownika Rosyjskiego Muzeum - M. Czerkasową."
olej, płótno dublowane, 89 x 71 cm;
sygn. p.d.: Ajwazowski (cyrylicą)
w załączeniu ekspertyza M. Czerkasowa - Gasudarstwiennyj Akademiczeskij Instytut Żiwopisi, Skulptury i Architektury im. I. E. Riepina, St. Petersburg - z dn. 9. lipca 1996 r. (obraz po konserwacji).
W ekspertyzie z Petersburskiego Państwowego Akademickiego Instytutu Malarstwa, Rzeźby i Architektury Imienia I.E. Riepina, stwierdza się:
"W wyniku technicznego, technologicznego i stylistycznego badania postanowiono:
1. W prawym dolnym rogu znajduje się podpis: "Ajwazowskij". Jego zarys i sposób naniesienia nie wzbudzają wątpliwości.
2. Stan materiałów malarskich wskazuje na powstanie obrazu w końcu XIX w.
3. Przeprowadzone porównanie analizowanego obrazu z oryginalnymi pracami I.K. Ajwazowskiego wykazuje podobieństwa w charakterze rysunku przygotowawczego i w konstrukcji (kompozycji) warstw malarskich.
4. Badanie rentgenowskie wykazało podobieństwo z rentgenowskim obrazem warstwy malarskiej w niepodważalnie autentycznych pracach I.K. Ajwazowskiego namalowanych na dwuwarstwowych podkładach.
5. Według stylistycznych cech badany obraz wykazuje podobieństwa z pracami I.K. Ajwazowskiego.
6. Autorstwo I.K. Ajwazowskiego zostaje potwierdzone.
Ekspertyza przeprowadzona przez pracownika Rosyjskiego Muzeum - M. Czerkasową."