Temat obrazu - poszukiwanie kwatery na nocleg - był przez Jerzego Kossaka podejmowany i powtarzany w różnych wersjach. Najbardziej zbliżoną kompozycją, do oferowanego płótna Na kwaterę, jest obraz z roku 1947 Kirasjerzy pukają do okna chałupy (por.: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław, Warszawa, Kraków 1992, poz. kat. 191, s. 48, il. 191). Wcześniejsza kompozycja, z roku 1939 pod tytułem Przybyli ułani pod okienko, przedstawia tę scenę w ciaśniejszym kadrze (podobnie jak w obrazie Na kwaterę), lecz zamiast kirasjerów znajdują się tu ułani (por.: K. Olszański, op. cit., poz. kat. 189, s. 48, il. 189).
Jerzy Kossak - najmłodszy przedstawiciel malującej rodziny Kossaków - warsztatu uczył się od najmłodszych lat w pracowniach ojca i dziadka. Stale mieszkał w Krakowie. W czasie I wojny światowej służył w wojsku austriackim. W latach 1925-26 podróżował wraz z ojcem po dworach Wielkopolski, gdzie na zamówienie tamtejszego ziemiaństwa wykonywał liczne obrazy i portrety. Jego twórczość zdominowała tematyka batalistyczna. Malował sceny z powstania listopadowego, epopei napoleońskiej, I wojny światowej i batalii 1920 roku. Obrazy Jerzego Kossaka (tak, jak jego dziadka i ojca) do dziś cieszą się dużym powodzeniem. Artysta podejmował tematykę bliską tęsknotom i sentymentom polskiego odbiorcy. Często powtarzał też motywy rodzajowe z ułanem, koniem i dziewczyną oraz sceny z polowań, napadów wilków i wesel. Obrazy artysty zawsze cieszyły się dużą popularnością.
Olej, tektura; 48,5 x 70 cm
Sygnowany l. d.: Jerzy Kossak
Na odwrociu stempel: Kraqes 4 | mm Spezial
Temat obrazu - poszukiwanie kwatery na nocleg - był przez Jerzego Kossaka podejmowany i powtarzany w różnych wersjach. Najbardziej zbliżoną kompozycją, do oferowanego płótna Na kwaterę, jest obraz z roku 1947 Kirasjerzy pukają do okna chałupy (por.: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław, Warszawa, Kraków 1992, poz. kat. 191, s. 48, il. 191). Wcześniejsza kompozycja, z roku 1939 pod tytułem Przybyli ułani pod okienko, przedstawia tę scenę w ciaśniejszym kadrze (podobnie jak w obrazie Na kwaterę), lecz zamiast kirasjerów znajdują się tu ułani (por.: K. Olszański, op. cit., poz. kat. 189, s. 48, il. 189).
Jerzy Kossak - najmłodszy przedstawiciel malującej rodziny Kossaków - warsztatu uczył się od najmłodszych lat w pracowniach ojca i dziadka. Stale mieszkał w Krakowie. W czasie I wojny światowej służył w wojsku austriackim. W latach 1925-26 podróżował wraz z ojcem po dworach Wielkopolski, gdzie na zamówienie tamtejszego ziemiaństwa wykonywał liczne obrazy i portrety. Jego twórczość zdominowała tematyka batalistyczna. Malował sceny z powstania listopadowego, epopei napoleońskiej, I wojny światowej i batalii 1920 roku. Obrazy Jerzego Kossaka (tak, jak jego dziadka i ojca) do dziś cieszą się dużym powodzeniem. Artysta podejmował tematykę bliską tęsknotom i sentymentom polskiego odbiorcy. Często powtarzał też motywy rodzajowe z ułanem, koniem i dziewczyną oraz sceny z polowań, napadów wilków i wesel. Obrazy artysty zawsze cieszyły się dużą popularnością.