Polski grafik, malarz, scenograf, krytyk sztuki i teatrolog reprezentujący nurt symbolizmu. Uzyskawszy wykształcenie prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim podjął w 1893 roku studia artystyczne w ASP w Monachium. Naukę kontynuował od 1894 w Académie Colarossi w Paryżu. W latach 1898-1901 przebywał w Rzymie. Od 1903 mieszkał w Warszawie. Współpracował jako ilustrator z czasopismem "Chimera". W 1910 objął nadzór nad graficzną szatą miesięcznika "Sfinks"; w 1911 został kierownikiem artystycznym czasopisma "Sztuka". W okresie I wojny światowej przebywał w Dornach koło Bazylei, gdzie pogłębiał znajomość zasad antropozofii Rudolfa Steinera; kierował też pracownią witraży przeznaczonych do "Goetheanum". W 1919 osiadł w Warszawie, gdzie współorganizował Związek Polskich Artystów Grafików. Od 1930 wydawał czasopismo "Grafika". Uczestniczył w wielu międzynarodowych wystawach. W 1928 odbyła się w Warszawie indywidualna wystawa artysty. Uzdolniony w wielu dziedzinach uprawiał malarstwo, grafikę oryginalną i ilustracyjną, oraz scenografię. Zajmował się działalnością literacką, należał do grona wpływowych krytyków sztuki.
W tym samy roku co oferowany obraz Siedlecki stworzył akwafortę o tym samym temacie. Zawarł tu treści historiozoficzne: wyłaniające się z ciemności postacie królewskiej pary wpisują wymiar istnienia jednostki i narodu w perspektywę kosmosu i odwiecznej cykliczności dziejów.

1
Franciszek SIEDLECKI (1867-1934)

NA KRAŃCACH HORYZONTU. JADWIGA I JAGIEŁŁO, 1902

Olej, płótno dublowane; 76 x 66 cm
Sygnowany p.d.: F. Siedlecki | 1902

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Polski grafik, malarz, scenograf, krytyk sztuki i teatrolog reprezentujący nurt symbolizmu. Uzyskawszy wykształcenie prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim podjął w 1893 roku studia artystyczne w ASP w Monachium. Naukę kontynuował od 1894 w Académie Colarossi w Paryżu. W latach 1898-1901 przebywał w Rzymie. Od 1903 mieszkał w Warszawie. Współpracował jako ilustrator z czasopismem "Chimera". W 1910 objął nadzór nad graficzną szatą miesięcznika "Sfinks"; w 1911 został kierownikiem artystycznym czasopisma "Sztuka". W okresie I wojny światowej przebywał w Dornach koło Bazylei, gdzie pogłębiał znajomość zasad antropozofii Rudolfa Steinera; kierował też pracownią witraży przeznaczonych do "Goetheanum". W 1919 osiadł w Warszawie, gdzie współorganizował Związek Polskich Artystów Grafików. Od 1930 wydawał czasopismo "Grafika". Uczestniczył w wielu międzynarodowych wystawach. W 1928 odbyła się w Warszawie indywidualna wystawa artysty. Uzdolniony w wielu dziedzinach uprawiał malarstwo, grafikę oryginalną i ilustracyjną, oraz scenografię. Zajmował się działalnością literacką, należał do grona wpływowych krytyków sztuki.
W tym samy roku co oferowany obraz Siedlecki stworzył akwafortę o tym samym temacie. Zawarł tu treści historiozoficzne: wyłaniające się z ciemności postacie królewskiej pary wpisują wymiar istnienia jednostki i narodu w perspektywę kosmosu i odwiecznej cykliczności dziejów.