Obraz posiada ekspertyzy Zofii Katarzyny Posiadały oraz Andrzeja Ryszkiewicza.

Wystawiany:
Józef Brandt - uczniowie i przyjaciele, Muzeum Okręgowe w Radomiu, grudzień 1998 - maj 1999
Józef Brandt. Pracownia artysty, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 30 maja - 1 września 2000
Cyprian Kamil Norwid. Promethidion, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu 27.04.-30.11.2001
Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu (depozyt)

Reprodukowany:
Józef Brandt. Pracownia artysty, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 30 maja - 1 września 2000, s. nlb.

"Brandt jest typowym impresjonistą ruchu, i to jednym z najwcześniejszych, jakie wydało malarstwo europejskie. Jako rysownik konia dąży on do uchwycenia żywej formy w momentalnym układzie, wywołanym przez gwałtownie szybki ruch. Biegłość i łatwość rysownicza oraz temperament, z którym pęd ten bywa oddany, są istotnie ogromne. Pewność rysunku, celującego w oddaniu ruchu, stanowi największą bodaj zaletę Brandta czysto fachową i drugą z kolei pozycję w bilansie jego sławy."
W. Husarski, Józef Brandt, Sztuki Piękne, 1929, R. 5, nr 10-9/11, s. 382
"(...) Płótna Brandta, pełne brawurowego ruchu, rozpędzonych koni, na pół dzikich postaci Kozaków i Tatarów, malowniczych sylwetek husarzy na tle pejzaży stepowych, równin i lasów spotykało się na wszystkich niemal wystawach międzynarodowych. Trafiały do znanych galerii i zbiorów muzealnych, wzbogacały liczne kolekcje prywatne. Brandta nie pociągały epickie tematy. Wątek rodzajowy, sceny rozgrywające się z dala od wielkich wydarzeń historycznych zajmują w jego malarstwie znacznie więcej miejsca."
J. Derwojed, Józef Brandt, Warszawa 1969, s. 5

1
Józef BRANDT (1841 Szczebrzeszyn - 1915 Radom)

Na jarmark

olej, płótno naklejone na płytę pilśniową, 22,6 × 31,3 cm
na odwrocie na płycie napis: Josef von Brandt - studie
Na odwrocie nalepki wystawowe: 1 - Promethidion, 27.04.-30.11.2001 z Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu; 2 - Józef Brandt - uczniowie i przyjaciele, Muzeum Okręgowe w Radomiu, grudzień 1998 - maj/ lipiec 1999; 3 - nalepka depozytowa z Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu; 4 - nalepka aukcyjna ze Śląskiego Domu Aukcyjnego z dnia 20.03.99 r.; 5 - szczątki oderwanej nalepki z niemieckimi napisami

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz posiada ekspertyzy Zofii Katarzyny Posiadały oraz Andrzeja Ryszkiewicza.

Wystawiany:
Józef Brandt - uczniowie i przyjaciele, Muzeum Okręgowe w Radomiu, grudzień 1998 - maj 1999
Józef Brandt. Pracownia artysty, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 30 maja - 1 września 2000
Cyprian Kamil Norwid. Promethidion, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu 27.04.-30.11.2001
Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu (depozyt)

Reprodukowany:
Józef Brandt. Pracownia artysty, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 30 maja - 1 września 2000, s. nlb.

"Brandt jest typowym impresjonistą ruchu, i to jednym z najwcześniejszych, jakie wydało malarstwo europejskie. Jako rysownik konia dąży on do uchwycenia żywej formy w momentalnym układzie, wywołanym przez gwałtownie szybki ruch. Biegłość i łatwość rysownicza oraz temperament, z którym pęd ten bywa oddany, są istotnie ogromne. Pewność rysunku, celującego w oddaniu ruchu, stanowi największą bodaj zaletę Brandta czysto fachową i drugą z kolei pozycję w bilansie jego sławy."
W. Husarski, Józef Brandt, Sztuki Piękne, 1929, R. 5, nr 10-9/11, s. 382
"(...) Płótna Brandta, pełne brawurowego ruchu, rozpędzonych koni, na pół dzikich postaci Kozaków i Tatarów, malowniczych sylwetek husarzy na tle pejzaży stepowych, równin i lasów spotykało się na wszystkich niemal wystawach międzynarodowych. Trafiały do znanych galerii i zbiorów muzealnych, wzbogacały liczne kolekcje prywatne. Brandta nie pociągały epickie tematy. Wątek rodzajowy, sceny rozgrywające się z dala od wielkich wydarzeń historycznych zajmują w jego malarstwie znacznie więcej miejsca."
J. Derwojed, Józef Brandt, Warszawa 1969, s. 5