Obrazy olejne artysty, stosunkowo nieliczne i na ogół wczesne, wydają się artystycznie ciekawsze. To popiersie młodej dziewczyny trzymającej świecę przyciąga uwagę przezroczystością barw i delikatnością światła na policzku. Nic w tym obrazie nie ma z rutyny wielokrotnych powtórzeń, co się u artysty spotyka. Ten motyw Axentowicz rozbudowywał i wykorzystywał w b. wielu pastelach.
Studia w Akademii monachijskiej, 1882-1895 pobyt w Paryżu. Od 1895 profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Współzałożyciel Tow. Artystów Polskich "Sztuka". Sławę przyniosły mu szczególnie - zawsze poszukiwane i chwalone - duże pastelowe wizerunki kobiet, portretowe albo symboliczne, czy czysto dekoracyjne.
olej, deska 31,7 x 24,6
sygnowany u dołu po prawej: "T. Axentowicz"
Obrazy olejne artysty, stosunkowo nieliczne i na ogół wczesne, wydają się artystycznie ciekawsze. To popiersie młodej dziewczyny trzymającej świecę przyciąga uwagę przezroczystością barw i delikatnością światła na policzku. Nic w tym obrazie nie ma z rutyny wielokrotnych powtórzeń, co się u artysty spotyka. Ten motyw Axentowicz rozbudowywał i wykorzystywał w b. wielu pastelach.
Studia w Akademii monachijskiej, 1882-1895 pobyt w Paryżu. Od 1895 profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Współzałożyciel Tow. Artystów Polskich "Sztuka". Sławę przyniosły mu szczególnie - zawsze poszukiwane i chwalone - duże pastelowe wizerunki kobiet, portretowe albo symboliczne, czy czysto dekoracyjne.