Salomon Leonardus Verveer uczył się malarstwa u B.J. van Hove. Był studentem królewskiej akademii w Hadze. Pracował we Francji i w Niemczech. Jego malarską specjalnością stały się widoki morza, wybrzeży morskich oraz weduty ukazujące nadmorskie miasta. Jego twórczość cieszyła się wielkim uznaniem wśród współczesnych. Umiejętnie do zdobyczy warsztatowych XIX wieku wprowadzał dawne tradycyjne widzenie owiata, jakie prezentowali malarze holenderscy XVII wieku. To dawało jego widokom, z rozbudowanym sztafażem, charakter i niepowtarzalny urok. Często w jego obrazach pojawiały się elementy fantastycznej architektury charakterystyczne dla romantycznego widzenia owiata. Malarz jest obecnie bardzo popularny, choćby dlatego, że wiele jego dzieł zdobi dzisiaj muzealne kolekcje w Hadze, Brukseli, Haarlemie. Malarstwem zajmował się również brat Salomona, Elchanon.
olej, płótno; 54,7 x 70 cm;
sygnowany po lewej stronie u dołu: S. L Verveer f[eci]t.
Salomon Leonardus Verveer uczył się malarstwa u B.J. van Hove. Był studentem królewskiej akademii w Hadze. Pracował we Francji i w Niemczech. Jego malarską specjalnością stały się widoki morza, wybrzeży morskich oraz weduty ukazujące nadmorskie miasta. Jego twórczość cieszyła się wielkim uznaniem wśród współczesnych. Umiejętnie do zdobyczy warsztatowych XIX wieku wprowadzał dawne tradycyjne widzenie owiata, jakie prezentowali malarze holenderscy XVII wieku. To dawało jego widokom, z rozbudowanym sztafażem, charakter i niepowtarzalny urok. Często w jego obrazach pojawiały się elementy fantastycznej architektury charakterystyczne dla romantycznego widzenia owiata. Malarz jest obecnie bardzo popularny, choćby dlatego, że wiele jego dzieł zdobi dzisiaj muzealne kolekcje w Hadze, Brukseli, Haarlemie. Malarstwem zajmował się również brat Salomona, Elchanon.