Dla Henryka Gotliba kolor był jednym z najważniejszych zagadnień malarskich. "Istotę struktury obrazu stanowiło wzajemne oddziaływanie tonów barwnych, czasem mocnych, głębokich, jarzących się wewnętrznym światłem, kiedy indziej jaskrawych lub zmatowiałych, zgaszonych", czytamy w Słowniku Malarzy Polskich. Opisywany obraz "Na balkonie" jest ciekawym przykładem talentu Gotliba. Ze względu na zastosowane barwy (zielenie, żółcie, czerwienie) praca ta może pochodzić z lat 40-tych XX wieku. Charakteryzuje się ponadto subtelnością przedstawienia. Gotlib był zwolennikiem przelewania na płótno artystycznych wyobrażeń, a nie odwzorowywania rzeczywistości, stąd "Na balkonie" widzimy delikatnie rozmyte kontury czy brak nadmiernej dbałości o szczegóły. Najważniejszy pozostaje kolor oraz wrażenie jakie wywołuje na odbiorcy.
olej, płótno; 61 x 50 cm;
sygn. l. d.: Henryk Gotlib
Dla Henryka Gotliba kolor był jednym z najważniejszych zagadnień malarskich. "Istotę struktury obrazu stanowiło wzajemne oddziaływanie tonów barwnych, czasem mocnych, głębokich, jarzących się wewnętrznym światłem, kiedy indziej jaskrawych lub zmatowiałych, zgaszonych", czytamy w Słowniku Malarzy Polskich. Opisywany obraz "Na balkonie" jest ciekawym przykładem talentu Gotliba. Ze względu na zastosowane barwy (zielenie, żółcie, czerwienie) praca ta może pochodzić z lat 40-tych XX wieku. Charakteryzuje się ponadto subtelnością przedstawienia. Gotlib był zwolennikiem przelewania na płótno artystycznych wyobrażeń, a nie odwzorowywania rzeczywistości, stąd "Na balkonie" widzimy delikatnie rozmyte kontury czy brak nadmiernej dbałości o szczegóły. Najważniejszy pozostaje kolor oraz wrażenie jakie wywołuje na odbiorcy.