Studiował od 1950 historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim (dyplom 1954) i malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni prof. Adama Marczyńskiego (dyplom 1955). Od 1957 specjalizuje się w dziedzinie ilustracji i grafiki książkowej. Współpracuje z wieloma wydawnictwami w kraju, m.in. z Naszą Księgarnią, Czytelnikiem, KAW-em, Interpressem, a od 1963 także z wydawnictwami zagranicznymi, jak: Flammarion (Paryż), Middelhauve Verlag (Kolonia), Loewes Verlag (Bayreuth), Kinderbuchverlag (Berlin), Boehem Press (Zurich), Green Peace Publishers (Tokio). Po wprowadzeniu stanu wojennego w Polsce artysta zaprzestał współpracy z wydawnictwami krajowymi, publikując odtąd wyłącznie za granicą. Jest jednym z najbardziej znanych i najczęściej nagradzanych polskich ilustratorów. Wykształcił własny styl bazujący na niezwykłej wyobra¼ni i posłusznych jej umiejętnościach malarskich. Stosuje szeroko rozlaną plamę skontrastowaną z graficzną kreską.

135
Józef WILKOŃ (ur. 1930)

MYSIA WIEŻA W KRUSZWICY

Gwasz, tusz, papier naklejony na papier;
29 x 19,5 cm
Sygnowany na odwrocie: mal. Józef WILKOŃ

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował od 1950 historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim (dyplom 1954) i malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni prof. Adama Marczyńskiego (dyplom 1955). Od 1957 specjalizuje się w dziedzinie ilustracji i grafiki książkowej. Współpracuje z wieloma wydawnictwami w kraju, m.in. z Naszą Księgarnią, Czytelnikiem, KAW-em, Interpressem, a od 1963 także z wydawnictwami zagranicznymi, jak: Flammarion (Paryż), Middelhauve Verlag (Kolonia), Loewes Verlag (Bayreuth), Kinderbuchverlag (Berlin), Boehem Press (Zurich), Green Peace Publishers (Tokio). Po wprowadzeniu stanu wojennego w Polsce artysta zaprzestał współpracy z wydawnictwami krajowymi, publikując odtąd wyłącznie za granicą. Jest jednym z najbardziej znanych i najczęściej nagradzanych polskich ilustratorów. Wykształcił własny styl bazujący na niezwykłej wyobra¼ni i posłusznych jej umiejętnościach malarskich. Stosuje szeroko rozlaną plamę skontrastowaną z graficzną kreską.