Wątek ulicznych grajków prezentowany na oferowanym obrazie pojawiał się najczęściej u Włodarskiego w latach 1937-1939. Już wcześniej, bo w połowie lat 30. Marek Włodarski porzucił surrealistyczne malarstwo, którym zafascynowany był w Paryżu studiując w pracowni Legera. Po powrocie do Lwowa nawiązał do ówczesnej sytuacji społecznej i politycznej tworząc w duchu "nowego realizmu". Szukał aktualnych tematów, często o charakterze społecznym, a jego prace uzyskały inny wymiar ekspresji. Muzykantów w różnych wersjach malował także zaraz po wojnie.
Kilka obrazów o tej tematyce znajduje się w zbiorach państwowych, m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie i Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy.
olej, płótno
54 x 72 cm
Obraz malowany na worku płóciennym z nadrukiem poprzedniego przeznaczenia (nawóz sztuczny Super).
Obraz opisany:
- Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960, Muzeum Narodowe w Warszawie, Wystawa monograficzna, grudzień 1981 - styczeń 1982, kat. poz. I.37, s. 64.
Wątek ulicznych grajków prezentowany na oferowanym obrazie pojawiał się najczęściej u Włodarskiego w latach 1937-1939. Już wcześniej, bo w połowie lat 30. Marek Włodarski porzucił surrealistyczne malarstwo, którym zafascynowany był w Paryżu studiując w pracowni Legera. Po powrocie do Lwowa nawiązał do ówczesnej sytuacji społecznej i politycznej tworząc w duchu "nowego realizmu". Szukał aktualnych tematów, często o charakterze społecznym, a jego prace uzyskały inny wymiar ekspresji. Muzykantów w różnych wersjach malował także zaraz po wojnie.
Kilka obrazów o tej tematyce znajduje się w zbiorach państwowych, m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie i Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy.