Fotografia przedstawia zakupioną przez artystkę w antykwariacie haftowaną naszywkę pochodzącą z niemieckiego munduru wojskowego okresu III Rzeszy. W dosłownym tłumaczeniu Musikkorps to "orkiestra marszowa", specjalny oddział w służbach mundurowych odpowiedzialny za muzyczne uświetnianie pochodów i wojskowych uroczystości. Praca należy do serii fotografii Kulturtraeger czyli "Nosiciele kultury". Odwołując do wizualności nazistowskiego munduru, artystka wydobywa dwuznaczności symboliki jego rekwizytów noszonych przez tych, którzy "niosąc" własną kulturę, "wynosili" cudzą.

Praca Musik Korps reprodukowana w: Can you hear me? 2nd Ars Baltica Triennial of Photographic Art, red. Katharin Becker, wyd. Oktagon, Köln 1999

Prace z serii fotografii z wykorzystaniem metek odzieżowych reprodukowane m.in.: Punkty odniesienia/ Viszonyítasí pontok, red. Ewa Gorządek, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1994; New I’s For New Years, red. Marek Goździewski, Piotr Rypson, wyd. Kunsthaus Bethanien, Berlin 1995; Rondo. A selection of Works by Central and Eastern European Artists, red. Katalin Neray, wyd. Museum of Contemporary Art.-Ludwig Museum, Budapeszt 1999; Semiotic Landscape, red. Dorota Monkiewicz, wyd. Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa, 2002; Despite / Difference, wyd. Herbert Read Gallery, Canterbury, 1996; Kolekcja 04. 2001-2005, red. Adam Mazur, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2005.

37
Mariola PRZYJEMSKA (ur. 1963)

Musik Korps z cyklu Kulturtraeger

1998
Fotografia laminowana, wym. 14,1 x 30,5 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Sygn. dat., tytuł na odwrocie
Edycja: 2/2

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fotografia przedstawia zakupioną przez artystkę w antykwariacie haftowaną naszywkę pochodzącą z niemieckiego munduru wojskowego okresu III Rzeszy. W dosłownym tłumaczeniu Musikkorps to "orkiestra marszowa", specjalny oddział w służbach mundurowych odpowiedzialny za muzyczne uświetnianie pochodów i wojskowych uroczystości. Praca należy do serii fotografii Kulturtraeger czyli "Nosiciele kultury". Odwołując do wizualności nazistowskiego munduru, artystka wydobywa dwuznaczności symboliki jego rekwizytów noszonych przez tych, którzy "niosąc" własną kulturę, "wynosili" cudzą.

Praca Musik Korps reprodukowana w: Can you hear me? 2nd Ars Baltica Triennial of Photographic Art, red. Katharin Becker, wyd. Oktagon, Köln 1999

Prace z serii fotografii z wykorzystaniem metek odzieżowych reprodukowane m.in.: Punkty odniesienia/ Viszonyítasí pontok, red. Ewa Gorządek, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1994; New I’s For New Years, red. Marek Goździewski, Piotr Rypson, wyd. Kunsthaus Bethanien, Berlin 1995; Rondo. A selection of Works by Central and Eastern European Artists, red. Katalin Neray, wyd. Museum of Contemporary Art.-Ludwig Museum, Budapeszt 1999; Semiotic Landscape, red. Dorota Monkiewicz, wyd. Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa, 2002; Despite / Difference, wyd. Herbert Read Gallery, Canterbury, 1996; Kolekcja 04. 2001-2005, red. Adam Mazur, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2005.