Ignacy Pinkas - malarz, rysownik i grafik. Malarstwa uczył się w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u S. Dębickiego i J. Malczewskiego. W czasie I wojny światowej służył w Legionach, a po wojnie zamieszkał w Krakowie. Tematem jego prac były przede wszystkim widoki miast. Powstały całe cykle widoków architektonicznych rodzimego Krakowa oraz Wilna, którym przebywał w 1919 roku jako rysownik i malarz przy dywizji gen. L. Żeligowskiego, i ponownie w roku 1928. "Portretował" ponadto Gdańsk (1922), Pragę (1924/25) i Warszawę (1927). Malował liczne krajobrazy z okolic Krakowa, a owocem jego pobytu na Helu i w Jastarni były pejzaże morskie. W jego twórczości pojawiały się również sceny rodzajowe i portrety. Artysta ukazał fragment Rynku Głównego w Krakowie umieszczając na pierwszym planie najstarszą budowlę Rynku - kościół św. Wojciecha z charakterystyczną barokową kopułą, a w tle kilka kamienic i dominujący w kompozycji Kościół Mariacki.

82
Ignacy PINKAS (1888 Jasło - 1935 Kraków)

MOTYW Z RYNKU KRAKOWSKIEGO - KOŚCIÓŁ ŚW. WOJCIECHA I NAJŚWIĘTSZEJ MARII PANNY

Olej, tektura;
26 x 21 cm
Sygnowany p. g.: I. Pinkas
Na odwrocie: motyw z rynku krak | (kościół św. Wojciecha i NM Panny) | Ignacy Pinkas Obok napis ołówkiem: L p 111816. Poniżej naklejka uzupełniona piórem: SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO | KRAKÓW, ul.
Ś. JANA L. 3. Telefon 100-02. | Data przyjęcia: 1942 | Autor Ignacy Pinkas | Tytuł Kościół Mariacki | Rodzaj olej | Nr 11816

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ignacy Pinkas - malarz, rysownik i grafik. Malarstwa uczył się w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u S. Dębickiego i J. Malczewskiego. W czasie I wojny światowej służył w Legionach, a po wojnie zamieszkał w Krakowie. Tematem jego prac były przede wszystkim widoki miast. Powstały całe cykle widoków architektonicznych rodzimego Krakowa oraz Wilna, którym przebywał w 1919 roku jako rysownik i malarz przy dywizji gen. L. Żeligowskiego, i ponownie w roku 1928. "Portretował" ponadto Gdańsk (1922), Pragę (1924/25) i Warszawę (1927). Malował liczne krajobrazy z okolic Krakowa, a owocem jego pobytu na Helu i w Jastarni były pejzaże morskie. W jego twórczości pojawiały się również sceny rodzajowe i portrety. Artysta ukazał fragment Rynku Głównego w Krakowie umieszczając na pierwszym planie najstarszą budowlę Rynku - kościół św. Wojciecha z charakterystyczną barokową kopułą, a w tle kilka kamienic i dominujący w kompozycji Kościół Mariacki.