Hanna Rudzka uczyła się malarstwa początkowo w Lublinie (u prof. Barwickiego, ucznia W. Gersona), w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (1917-20 u M. Kotarbińskiego) i krakowskiej Akademii (od 1921 u I. Pieńkowskiego i J. Pankiewicza). Z profesorem J. Pankiewiczem i grupą jego studentów, wśród których był jej mąż- Jan Cybis wyjechała na siedem lat do Paryża. Po powrocie Cybisowie zamieszkali w Krakowie. Malowała olejno, a po 1928 także gwaszem, pejzaże, martwe natury i portrety przyjaciół. Po II wojnie światowej Hanna Rudzka-Cybisowa była profesorem malarstwa w krakowskiej Akademii. Obraz prawdopodobnie tożsamy z pokazywanym na wystawie Malarstwo Hanny Rudzkiej -Cybisowej w Muzeum Narodowym w Poznaniu w 1971, poz. 143 katalogu, wówczas nie sygnowany, stanowił własność autorki. Sygnaturę zapewne położyła ona sama w momencie sprzedaży obrazu, zapewne na życzenie kupującego.
Olej, płótno 60,5 x 82 cm
Sygn. po lewej u dołu granatowym olejem: H.Rudzka C.
Na odwrocie bleitramu ołówkiem: Motyw z parku w Łańcucie, nalepka z wystawy monograficznej artystki w Muzeum Narodowym w Poznaniu z listopada 1971 z powyższym tytułem.
Hanna Rudzka uczyła się malarstwa początkowo w Lublinie (u prof. Barwickiego, ucznia W. Gersona), w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (1917-20 u M. Kotarbińskiego) i krakowskiej Akademii (od 1921 u I. Pieńkowskiego i J. Pankiewicza). Z profesorem J. Pankiewiczem i grupą jego studentów, wśród których był jej mąż- Jan Cybis wyjechała na siedem lat do Paryża. Po powrocie Cybisowie zamieszkali w Krakowie. Malowała olejno, a po 1928 także gwaszem, pejzaże, martwe natury i portrety przyjaciół. Po II wojnie światowej Hanna Rudzka-Cybisowa była profesorem malarstwa w krakowskiej Akademii. Obraz prawdopodobnie tożsamy z pokazywanym na wystawie Malarstwo Hanny Rudzkiej -Cybisowej w Muzeum Narodowym w Poznaniu w 1971, poz. 143 katalogu, wówczas nie sygnowany, stanowił własność autorki. Sygnaturę zapewne położyła ona sama w momencie sprzedaży obrazu, zapewne na życzenie kupującego.