W latach 1875-1880 studiował w warszawskiej Klasie Rysunkowej u W . Gersona i A . K amińskiego, później krótko w K rakowie i w M onachium. W ciągu dwudziestu lat spędzonych w N iemczech nie tracił kontaktu z krajem; regularnie wysyłał swoje prace na wystawy organizowane w T ZSP i w S alonie Krywulta w W arszawie, a także w krakowskim TPSP. Na przełomie lat 1893/94 podróżował do Holandii i Bretanii. W 1901 r. osiadł na stałe w W arszawie. Należał do grupy artystycznej "Pro Arte", której w latach 1922-25 był prezesem. Malował pejzaże, obrazy rodzajowe, kompozycje o tematyce religijnej i symbolicznej. Zajmował się krytyką artystyczną, publikując swoje artykuły na łamach warszawskich czasopism. Owocem podróży artysty są m.in. prace ukazujące rozległe, piaszczyste plaże, ożywione obecnością kobiet w bretońskich strojach, najczęściej zajętych zbieraniem ostryg lub małży, czy też pomagających przy rozładunku łodzi. Prace artysty znamionuje niezwykła subtelność barw; emanują one nastrojem ciszy i skupienia, unaoczniając harmonię człowieka z naturą.

34
Władysław WANKIE (1860-1925)

Motyw z Bretani

akwarela, papier,
35,5 × 47 cm w świetle passe partout
sygn. l. d.: Władysław Wankie

Estymacja: 16 000 - 19 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W latach 1875-1880 studiował w warszawskiej Klasie Rysunkowej u W . Gersona i A . K amińskiego, później krótko w K rakowie i w M onachium. W ciągu dwudziestu lat spędzonych w N iemczech nie tracił kontaktu z krajem; regularnie wysyłał swoje prace na wystawy organizowane w T ZSP i w S alonie Krywulta w W arszawie, a także w krakowskim TPSP. Na przełomie lat 1893/94 podróżował do Holandii i Bretanii. W 1901 r. osiadł na stałe w W arszawie. Należał do grupy artystycznej "Pro Arte", której w latach 1922-25 był prezesem. Malował pejzaże, obrazy rodzajowe, kompozycje o tematyce religijnej i symbolicznej. Zajmował się krytyką artystyczną, publikując swoje artykuły na łamach warszawskich czasopism. Owocem podróży artysty są m.in. prace ukazujące rozległe, piaszczyste plaże, ożywione obecnością kobiet w bretońskich strojach, najczęściej zajętych zbieraniem ostryg lub małży, czy też pomagających przy rozładunku łodzi. Prace artysty znamionuje niezwykła subtelność barw; emanują one nastrojem ciszy i skupienia, unaoczniając harmonię człowieka z naturą.