Zofia Kulik i Anda Rottenberg kolegują się od wielu lat - poznały się w połowie lat 70., czyli w okresie, w którym artystka pracowała z Przemysławem Kwiekiem i wspólnie prowadzili Pracownię Działań i Dokumentacji w ich mieszkaniu przy ulicy Karola Wójcika na warszawskiej Pradze. Historyczka sztuki wspominała popołudnia spędzone na rozmowach z Zofią Kulik w przestronnej kuchni będącejjednocześnie jadalnią, salonem i pracownią. Zbliżyły się do siebie w momencie, w którym Zofia Kulik rozpoczęła samodzielną twórczość - Anda Rottenberg była zafascynowana jej myśleniem na temat kompleksowości politycznej i osobistej ikonosfery artystki oraz sposobem jej wizualizacji przy pomocy skomplikowanej techniki wielokrotnego naświetlania fotografii. Przyjaźń zaowocowała współpracą w 1997 roku, kiedy to Anda Rottenberg przygotowała długi tekst komentujący wystawę Zofii Kulik w pawilonie polskim na Biennale w Wenecji.

W 1971 ukończyła Wydział Rzeźby warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W latach 1970-1971 realizowała pracę dyplomową, której prezentacja polegała na symultanicznym pokazie na trzech ekranach ok. 500 przezroczy. Od 1971 roku w artystycznym duecie z Przemysławem Kwiekiem jako KwieKulik prowadzili za własne pieniądze, w swoim prywatnym mieszkaniu w Warszawie niezależną Pracownię Działań, Dokumentacji i Upowszechniania (PDDiU). Realizowali wówczas działania typu performance, instalacje, obiekty, slajdy, czarno-białe fotografie, filmy, wideo, rysunek, malarstwo, pieczątki, mail-art., interwencje, teksty. Od roku 1987 Zofia Kulik pracuje indywidualnie, wykonując przede wszystkim wielokrotnie naświetlane fotografie czarno-białe, a także instalacje, obiekty, gabloty i prace wideo.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

34
Zofia KULIK (ur. 1947)

Motyw ludzki II, 1990 r.

fotografia czarno-biała/papier fotograficzny, 48,5 x 48,5 cm (w świetle ramy)
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ' "Motyw Ludzki II | 1990 ed. 4/5 [sygnatura]'

POCHODZENIE:
- dar od artystki, ok. 2002

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Zofia Kulik i Anda Rottenberg kolegują się od wielu lat - poznały się w połowie lat 70., czyli w okresie, w którym artystka pracowała z Przemysławem Kwiekiem i wspólnie prowadzili Pracownię Działań i Dokumentacji w ich mieszkaniu przy ulicy Karola Wójcika na warszawskiej Pradze. Historyczka sztuki wspominała popołudnia spędzone na rozmowach z Zofią Kulik w przestronnej kuchni będącejjednocześnie jadalnią, salonem i pracownią. Zbliżyły się do siebie w momencie, w którym Zofia Kulik rozpoczęła samodzielną twórczość - Anda Rottenberg była zafascynowana jej myśleniem na temat kompleksowości politycznej i osobistej ikonosfery artystki oraz sposobem jej wizualizacji przy pomocy skomplikowanej techniki wielokrotnego naświetlania fotografii. Przyjaźń zaowocowała współpracą w 1997 roku, kiedy to Anda Rottenberg przygotowała długi tekst komentujący wystawę Zofii Kulik w pawilonie polskim na Biennale w Wenecji.

W 1971 ukończyła Wydział Rzeźby warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W latach 1970-1971 realizowała pracę dyplomową, której prezentacja polegała na symultanicznym pokazie na trzech ekranach ok. 500 przezroczy. Od 1971 roku w artystycznym duecie z Przemysławem Kwiekiem jako KwieKulik prowadzili za własne pieniądze, w swoim prywatnym mieszkaniu w Warszawie niezależną Pracownię Działań, Dokumentacji i Upowszechniania (PDDiU). Realizowali wówczas działania typu performance, instalacje, obiekty, slajdy, czarno-białe fotografie, filmy, wideo, rysunek, malarstwo, pieczątki, mail-art., interwencje, teksty. Od roku 1987 Zofia Kulik pracuje indywidualnie, wykonując przede wszystkim wielokrotnie naświetlane fotografie czarno-białe, a także instalacje, obiekty, gabloty i prace wideo.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.