Jeden z największych twórców Młodej Polski. Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u F. Cynka, I. Jabłońskiego, W. Łuszczkiewicza i Jana Matejki, z którym współpracował przy malowaniu polichromii w Kościele Mariackim w Krakowie. Artysta kształcił się także w Paryżu w Academie Colarossi. Na gruncie francuskim, podczas licznych stypendiów, zapoznał się z najnowszymi trendami w sztuce. W latach 1887 - 90 i 1896-97 studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim historię, historię sztuki i literatury. Był jednym z założycieli Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". Od 1902 r. prowadził katedrę malarstwa dekoracyjnego i kościelnego.
Ołówek, papier, 22,2 x 14,6 cm (w świetle oprawy)
Z ekspertyzy Marty Romanowskiej: Można uznać ten rysunek za studium motywu dekoracyjnego.
Jeden z największych twórców Młodej Polski. Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u F. Cynka, I. Jabłońskiego, W. Łuszczkiewicza i Jana Matejki, z którym współpracował przy malowaniu polichromii w Kościele Mariackim w Krakowie. Artysta kształcił się także w Paryżu w Academie Colarossi. Na gruncie francuskim, podczas licznych stypendiów, zapoznał się z najnowszymi trendami w sztuce. W latach 1887 - 90 i 1896-97 studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim historię, historię sztuki i literatury. Był jednym z założycieli Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". Od 1902 r. prowadził katedrę malarstwa dekoracyjnego i kościelnego.