"Zdjęcia przedstawiają mnie na kuchennych meblach. Nie umiem gotować, więc ćwiczę. Być może wymykam się tutaj „mistyce kobiecości”, ale w „mit urody” wchodzę pełną parą. Zdjęcia starannie oprawiłam w tradycyjne drewniane ramy, ale każda z nich składała się z pięciu lub sześciu elementów tworząc - pozornie zbliżone do tradycyjnych prostokątów - figury nieforemne. Tak oprawionych zdjęć nie da się prosto powiesić, podobnie, jak nigdy nie da się sprostać mitom, które nas otaczają. Znajomość mechanizmów, które je wytwarzają tylko w niewielkim stopniu jest w stanie uchronić nas przed ich przyswojeniem i uwewnętrznieniem. Nic dziwnego, przecież kampanie reklamowe, za którymi stoją olbrzymie środki finansowe, są tworzone przez najlepszych specjalistów na świecie. To musi działać."

02
Agata ZBYLUT (ur. 1974)

MOST SHOCKING IS NOT HOW SHOCKED YOU ARE NOW, BUT HOW UNSHOCKED YOU WILL BE IN THE FUTURE, 4 z 10, 2017

zdjęcie na papierze barytowym oprawione w drewniane ramy, 60 x 40 cm
1/5 + 1 AP

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Zdjęcia przedstawiają mnie na kuchennych meblach. Nie umiem gotować, więc ćwiczę. Być może wymykam się tutaj „mistyce kobiecości”, ale w „mit urody” wchodzę pełną parą. Zdjęcia starannie oprawiłam w tradycyjne drewniane ramy, ale każda z nich składała się z pięciu lub sześciu elementów tworząc - pozornie zbliżone do tradycyjnych prostokątów - figury nieforemne. Tak oprawionych zdjęć nie da się prosto powiesić, podobnie, jak nigdy nie da się sprostać mitom, które nas otaczają. Znajomość mechanizmów, które je wytwarzają tylko w niewielkim stopniu jest w stanie uchronić nas przed ich przyswojeniem i uwewnętrznieniem. Nic dziwnego, przecież kampanie reklamowe, za którymi stoją olbrzymie środki finansowe, są tworzone przez najlepszych specjalistów na świecie. To musi działać."