Przedstawiony w nastrojowy sposób widok brzegu Wisły i mostu Poniatowskiego. W sposobie ujęcia świateł, wody i nieba oraz kolorystyce widać nawiązania do Whistlera - mistrza nastrojowego pejzażu Tamizy okresu modernizmu. Pod wyra¼nym wpływem secesji znajdowała się cała twórczość Malejewa. Artysta należał do Związku Plastyków - brał udział w wystawie związku w Zakopanem w lipcu 1934 roku oraz w wystawiał w sierpniu 1938 w Salonie Wystawowym tamże.

136
Jakub MALEJEW (1891-1952)

MOST PONIATOWSKIEGO, dwudziestolecie międzywojenne

Akwarela, gwasz, papier;
46,4 x 35,4 cm w świetle passe-partout
Sygnowany: J.Malejew | Warszawa most ks. Poniatowskiego

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Przedstawiony w nastrojowy sposób widok brzegu Wisły i mostu Poniatowskiego. W sposobie ujęcia świateł, wody i nieba oraz kolorystyce widać nawiązania do Whistlera - mistrza nastrojowego pejzażu Tamizy okresu modernizmu. Pod wyra¼nym wpływem secesji znajdowała się cała twórczość Malejewa. Artysta należał do Związku Plastyków - brał udział w wystawie związku w Zakopanem w lipcu 1934 roku oraz w wystawiał w sierpniu 1938 w Salonie Wystawowym tamże.