Po pierwszych naukach malarstwa w Rosji i w Warszawie, artysta wyjechał w 1926 do Paryża, aby uczyć się w pracowniach Fernanda Legera i Amédée Ozenfant w Academie Moderne. Pozostał we Francji aż do przedwczesnej śmieci. wórczość Grabowskiego rozwijała się i ustalała w stałym kontakcie ze współczesnym malarstwem francuskim. Artysta ulegał wielu wpływom, potrafił jednak nadać swym pracom piętno własnego stylu, stworzyć sobie własny świat, usytuowany gdzieś na granicy realności i poetyckiej wizji. Kształt ostateczny jego prac, ich kolorystyka uzależnione były w dużym stopniu od nastroju, stanu ducha artysty, który przystępował do pracy zawsze pobudzony emocjonalnie, nigdy obojętnie.
akwarela, papier, 34 x 48 cm,
sygn. p.d.: S. Grabowski.
Po pierwszych naukach malarstwa w Rosji i w Warszawie, artysta wyjechał w 1926 do Paryża, aby uczyć się w pracowniach Fernanda Legera i Amédée Ozenfant w Academie Moderne. Pozostał we Francji aż do przedwczesnej śmieci. wórczość Grabowskiego rozwijała się i ustalała w stałym kontakcie ze współczesnym malarstwem francuskim. Artysta ulegał wielu wpływom, potrafił jednak nadać swym pracom piętno własnego stylu, stworzyć sobie własny świat, usytuowany gdzieś na granicy realności i poetyckiej wizji. Kształt ostateczny jego prac, ich kolorystyka uzależnione były w dużym stopniu od nastroju, stanu ducha artysty, który przystępował do pracy zawsze pobudzony emocjonalnie, nigdy obojętnie.