Wystawiany- École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, TPSP, Kraków 1998 r.
Literatura- École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, kat. wystawy pod red. J. Grabskiego, Kraków 1998, s. 217 (reprodukcja).
Artystka związana z grupą École de Paris. Malarstwa uczyła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet M. Kotarbińskiego w Warszawie. W 1901 r. wyjechała do Paryża, gdzie wstąpiła do Académie Colarossi i Académie de la Grande Chaumiere. Debiutowała w 1912 r. wystawą indywidualną w Galerii José Dalmau w Barcelonie, wielokrotnie wystawiała na paryskich Salonach. Odbywała liczne podróże artystyczne m.in. do Bretanii i Hiszpanii, gdzie malowała w plenerze. Jej twórczość w początkowym okresie pozostawała pod wpływem malarstwa szkoły Pont-Aven, później uległa fascynacji sztuką E. Vuillarda, V. Van Gogha i P. Cézanne`a.
Olej na sklejce 45,5 x 55 cm
Sygnowany p.g. - "Muter"
Wystawiany- École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, TPSP, Kraków 1998 r.
Literatura- École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, kat. wystawy pod red. J. Grabskiego, Kraków 1998, s. 217 (reprodukcja).
Artystka związana z grupą École de Paris. Malarstwa uczyła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet M. Kotarbińskiego w Warszawie. W 1901 r. wyjechała do Paryża, gdzie wstąpiła do Académie Colarossi i Académie de la Grande Chaumiere. Debiutowała w 1912 r. wystawą indywidualną w Galerii José Dalmau w Barcelonie, wielokrotnie wystawiała na paryskich Salonach. Odbywała liczne podróże artystyczne m.in. do Bretanii i Hiszpanii, gdzie malowała w plenerze. Jej twórczość w początkowym okresie pozostawała pod wpływem malarstwa szkoły Pont-Aven, później uległa fascynacji sztuką E. Vuillarda, V. Van Gogha i P. Cézanne`a.