Obraz powstał w czasie pobytu Witkiewicza w Bretanii, która na początku XX w. stanowiła ważną enklawę w sztuce europejskiej. Artysta odwiedza Ślewińskiego w Doëlan, przebywa w Pont-Aven, Le Pouldu. Jego malarstwo ulega silnym inspiracjom tzw. szkoły Pont-Aven. Prezentowany obraz, do 2003 r. znany jedynie z opisu, dołącza do grupy zaledwie kilku prac Witkiewicza, w pełni dojrzałych artystycznie, powstałych we wczesnej fazie twórczości tego wybitnego artysty.
Por.: "Stanisław Ignacy Witkiewicz. 1885-1939. Katalog dzieł malarskich" opr. I. Jakimowicz, A. Ąakiewicz, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1990, s. 72
"Malarze polscy w Bretanii (1890 - 1939)", Muzeum Narodowe w Warszawie, opr. B. Brus-Malinowska, Warszawa 2005, s. 152-154, poz. kat. 84, il.
olej, płótno dublowane, 53 x 66 cm;
sygn. p.d.: Ignacy Witkiewicz / 1911
Obraz powstał w czasie pobytu Witkiewicza w Bretanii, która na początku XX w. stanowiła ważną enklawę w sztuce europejskiej. Artysta odwiedza Ślewińskiego w Doëlan, przebywa w Pont-Aven, Le Pouldu. Jego malarstwo ulega silnym inspiracjom tzw. szkoły Pont-Aven. Prezentowany obraz, do 2003 r. znany jedynie z opisu, dołącza do grupy zaledwie kilku prac Witkiewicza, w pełni dojrzałych artystycznie, powstałych we wczesnej fazie twórczości tego wybitnego artysty.
Por.: "Stanisław Ignacy Witkiewicz. 1885-1939. Katalog dzieł malarskich" opr. I. Jakimowicz, A. Ąakiewicz, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1990, s. 72
"Malarze polscy w Bretanii (1890 - 1939)", Muzeum Narodowe w Warszawie, opr. B. Brus-Malinowska, Warszawa 2005, s. 152-154, poz. kat. 84, il.