Studiował w akademii monachijskiej u prof. Brucknera. Jego prace uwidaczniają wyraźny wpływ Benesa Knüpfera, z którym Hosperger zetknął się w Pradze w 1908 roku. Najczęstszym tematem jego prac były pejzaże morskie, w których często pojawia się motyw wzburzonego morza oraz unoszących się nad skalistym brzegiem mew. Artysta tworzył także widoki gór.
Prezentowana praca to niezwykle dynamiczne przedstawienie wybrzeża morskiego, oddane z dużym wyczuciem światła rozpraszającego się na rozbryzgujących się falach. Piana morska zalewająca skały stanowi jednocześnie ciekawe kontrasty barwne, pomiędzy ciepłą tonacją podłoża i odmienną gamą tafli wody. Duża partia nieba rozpiętego ponad żywiołem zdaje się czuwać nad nim i uspokajać kompozycję.
Olej, tektura; 23,3 x 32,5 cm
Sygnowany l. d.: E. Hosperger
Studiował w akademii monachijskiej u prof. Brucknera. Jego prace uwidaczniają wyraźny wpływ Benesa Knüpfera, z którym Hosperger zetknął się w Pradze w 1908 roku. Najczęstszym tematem jego prac były pejzaże morskie, w których często pojawia się motyw wzburzonego morza oraz unoszących się nad skalistym brzegiem mew. Artysta tworzył także widoki gór.
Prezentowana praca to niezwykle dynamiczne przedstawienie wybrzeża morskiego, oddane z dużym wyczuciem światła rozpraszającego się na rozbryzgujących się falach. Piana morska zalewająca skały stanowi jednocześnie ciekawe kontrasty barwne, pomiędzy ciepłą tonacją podłoża i odmienną gamą tafli wody. Duża partia nieba rozpiętego ponad żywiołem zdaje się czuwać nad nim i uspokajać kompozycję.