Monstrancja wsparta na nóżkach i prostokątnej, wywyższonej stopie, uskokowo zwężającej się z reliefowymi przedstawieniami Baranka leżącego na krzyżu i otwartej Ewangelii oraz Oka Opatrzności; trzon z nodusem dekorowanym główkami aniołków; gloria kolista, wiązkowa; puszka otoczona wieńcem z obłoków , pomiędzy którymi główki aniołków, w zwieńczeniu krzyż; do monstrancji dołączony melchizedek do przenoszenia hostii.

Alexis Renaud specjalizował się w wykonywaniu sreber liturgicznych. Warsztat po nim przejął Hippolyte Puche (czynny 1847-58), który utrzymał profil produkcji, a także znak warsztatowy. Analogiczna monstrancja, autorstwa Alexisa Renauda była wystawiona na aukcji internetowej Muzeion Gallery w Dallas w 2016 r.

225
Alexis RENAUD (czynny 1831 - 1847)

Monstrancja

srebro złocone, częściowo malowane złotolem;
wys. 57 cm, szer. 27 cm, głęb. 11,5 cm; waga 962 g.
cechowane; cechy państwowe z lat 1819-38, znak złotnika częściowo nieczytelny;
na melchizedeku głowa Minerwy i znak zatarty;
Paryż, lata 30. XIX w.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Monstrancja wsparta na nóżkach i prostokątnej, wywyższonej stopie, uskokowo zwężającej się z reliefowymi przedstawieniami Baranka leżącego na krzyżu i otwartej Ewangelii oraz Oka Opatrzności; trzon z nodusem dekorowanym główkami aniołków; gloria kolista, wiązkowa; puszka otoczona wieńcem z obłoków , pomiędzy którymi główki aniołków, w zwieńczeniu krzyż; do monstrancji dołączony melchizedek do przenoszenia hostii.

Alexis Renaud specjalizował się w wykonywaniu sreber liturgicznych. Warsztat po nim przejął Hippolyte Puche (czynny 1847-58), który utrzymał profil produkcji, a także znak warsztatowy. Analogiczna monstrancja, autorstwa Alexisa Renauda była wystawiona na aukcji internetowej Muzeion Gallery w Dallas w 2016 r.