Punktem wyjścia dla powstania pracy była fotografia wykonana przez artystę na dziedzińcu Museum of Modern Art podczas pobytu w Nowym Jorku w 1971 r. Do szkła na froncie fotografii doklejone zostały nakrętki od tubek z farbami. Filigranowy obiekt jest przykładem praktyk charakterystycznych dla artysty, który od lat 70. włącza w strukturę swoich rysunków, obrazów i kolaży różne rekwizyty malarskie, jak pędzle, tubki po farbach. Jednocześnie kolekcjonuje pocztówki i zdjęcia dotyczące artystów i sztuki, wnętrz pracowni, muzeów.

23
Tomasz CIECIERSKI (1945 Kraków - 2024)

MOMA

1987
Obiekt, fotografia o wym. 19 x 12,5 cm podklejona na papierze o wym. 29,5 x 21 cm, nakrętki od tubek z farbami naklejone na szkło o wym. 29,5 x 21 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Sygn., dat. i tytuł na odwrocie oprawy

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Punktem wyjścia dla powstania pracy była fotografia wykonana przez artystę na dziedzińcu Museum of Modern Art podczas pobytu w Nowym Jorku w 1971 r. Do szkła na froncie fotografii doklejone zostały nakrętki od tubek z farbami. Filigranowy obiekt jest przykładem praktyk charakterystycznych dla artysty, który od lat 70. włącza w strukturę swoich rysunków, obrazów i kolaży różne rekwizyty malarskie, jak pędzle, tubki po farbach. Jednocześnie kolekcjonuje pocztówki i zdjęcia dotyczące artystów i sztuki, wnętrz pracowni, muzeów.