Malarka i graficzka. Studia malarskie rozpoczęła w Charkowie u pejzażysty J.J Schreidera, kontynuowała w warszawskiej Szkole Rysunkowej W. Gersona, a następnie w Paryżu w Académie Julian, gdzie zajmowała się głównie studiami pejzażu. Po powrocie do Warszawy kształciła się w tamtejszej SSP, m.in. u Konrada Krzyżanowskiego. W 1905 za swą działalność patriotyczną była więziona na Pawiaku. Wystawiała w warszawskiej Zachęcie, w TPSP we Lwowie, współpracowała z redakcją "Kłosów" i "Tygodnika Ilustrowanego". W 1929 na Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu uzyskała wielki srebrny medal. Znaczna część dorobku malarskiego artystki przepadła w 1939. Tematyka jej prac malarskich to głównie pejzaż, najczęściej z rodzinnej Ukrainy, widoki Pomorza, architektura miejska, z technik graficznych uprawiała akwafortę i akwatintę.

7
Zofia STANKIEWICZ (1862-1955)

Mokradła

olej, deska, 27 x 37cm
sygn. l.d.: Z. Stankiewicz

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarka i graficzka. Studia malarskie rozpoczęła w Charkowie u pejzażysty J.J Schreidera, kontynuowała w warszawskiej Szkole Rysunkowej W. Gersona, a następnie w Paryżu w Académie Julian, gdzie zajmowała się głównie studiami pejzażu. Po powrocie do Warszawy kształciła się w tamtejszej SSP, m.in. u Konrada Krzyżanowskiego. W 1905 za swą działalność patriotyczną była więziona na Pawiaku. Wystawiała w warszawskiej Zachęcie, w TPSP we Lwowie, współpracowała z redakcją "Kłosów" i "Tygodnika Ilustrowanego". W 1929 na Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu uzyskała wielki srebrny medal. Znaczna część dorobku malarskiego artystki przepadła w 1939. Tematyka jej prac malarskich to głównie pejzaż, najczęściej z rodzinnej Ukrainy, widoki Pomorza, architektura miejska, z technik graficznych uprawiała akwafortę i akwatintę.