W 1903 Nałęcz wyjechał w podróż artystyczną na Krym. Był tam już w czasie studiów, na letnim plenerze, z samym Iwanem Ajwazowskim. Wtedy narodził się pomysł, aby zilustrować poezje Adama Mickiewicza. W książce "Moje wędrówki artystyczne" (Warszawa 1914) pisał: "Z książką wieszcza w ręku, ściśle stosując się do obranej przez niego drogi, zwiedzać zacząłem miejscowości - w cudnych sonetach opisane". Na podstawie szkiców powstał cykl obrazów, nawiązujących do 12 spośród 18 sonetów, m.in. Stepy akermańskie, Bakczysaraj w nocy, Ajudah i Mogiły haremu. W 1905 artysta ofiarował tryptyk "Mogił haremu" (z analogiczną jak oferowana kompozycją) do zbiorów miasta Lwowa.
Olej, fakturowa sklejka malarska; wym.: 31 x 25 cm; sygn. p.d.: Nałęcz. Praca z cyklu "Sonety krymskie", wystawianego w Salonie Sztuki Kulikowskiego w Warszawie w roku 1904.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiW 1903 Nałęcz wyjechał w podróż artystyczną na Krym. Był tam już w czasie studiów, na letnim plenerze, z samym Iwanem Ajwazowskim. Wtedy narodził się pomysł, aby zilustrować poezje Adama Mickiewicza. W książce "Moje wędrówki artystyczne" (Warszawa 1914) pisał: "Z książką wieszcza w ręku, ściśle stosując się do obranej przez niego drogi, zwiedzać zacząłem miejscowości - w cudnych sonetach opisane". Na podstawie szkiców powstał cykl obrazów, nawiązujących do 12 spośród 18 sonetów, m.in. Stepy akermańskie, Bakczysaraj w nocy, Ajudah i Mogiły haremu. W 1905 artysta ofiarował tryptyk "Mogił haremu" (z analogiczną jak oferowana kompozycją) do zbiorów miasta Lwowa.