Według ekspertyzy Edwarda Ruszczyca, wystawione studium przedstawia "widok z okna pracowni na część środkową dworu" rodzinnego w Bohdanowie pow. oszmiański. Konkluzja: "Opisane Studium ol. pł., niesygnowane, jest autentycznym, bezspornym dziełem mego ojca Ferdynanda Ruszczyca". Obraz, wielkiej piękności, syn datuje 1899-1900. Obraz nie wystawiany.

Ruszczyc wywodził się z litewskiego gniazda szlacheckiego. Studiował w Petersburgu (u Szyszkina i Kuinżiego). 1904-06 profesor Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie, 1907-08 w Akademii Krakowskiej. Od 1908 w Wilnie, twórca i kierownik Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego. Położył olbrzymie zasługi jako organizator życia artystycznego, pedagog i artysta (malarz, grafik, człowiek teatru).

23
Ferdynand RUSZCZYC (1870-1936)

Modrzewiowy dwór w Bohdanowie

olej, płótno naklejone na tekturę 35,3 × 29,2
na odwrocie resztki kartki Tow. Zachęty jako "Studium" (pod tym tytułem wystawiał w TZSP wielokrotnie, 1899-1907)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Według ekspertyzy Edwarda Ruszczyca, wystawione studium przedstawia "widok z okna pracowni na część środkową dworu" rodzinnego w Bohdanowie pow. oszmiański. Konkluzja: "Opisane Studium ol. pł., niesygnowane, jest autentycznym, bezspornym dziełem mego ojca Ferdynanda Ruszczyca". Obraz, wielkiej piękności, syn datuje 1899-1900. Obraz nie wystawiany.

Ruszczyc wywodził się z litewskiego gniazda szlacheckiego. Studiował w Petersburgu (u Szyszkina i Kuinżiego). 1904-06 profesor Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie, 1907-08 w Akademii Krakowskiej. Od 1908 w Wilnie, twórca i kierownik Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego. Położył olbrzymie zasługi jako organizator życia artystycznego, pedagog i artysta (malarz, grafik, człowiek teatru).